شانزدهمین مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت ایلام افتتاح شد

شانزدهمین مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت استان روز یکشنبه با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان چرداول افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین با ذکر اینکه  امسال تاکنون یک هزار و ۲۵۰ نفر  در مراکز ترک اعتیاد استان پذیرش شده افزود: نحوه درمان مصرف کنندگان مواد مخدر پذیرش شده در این مرکز بصورت غیر دارویی و مدت زمان اسکان آنها بین یک تا سه ماه است.

وی پرداخت یاری برگ برای ترک مصرف مواد به افراد نیازمند و پرداخت تسهیلات اشتغال را از جمله حمایتهای این اداره کل از مصرف کنندگان مواد مخدر و بهبود یافتگان از دام اعتیاد عنوان کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۳۱۹ معتاد متجاهر در ایلام گفت: امسال یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال به عنوان یاری برگ به مصرف کنندگان مواد مخدر و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه درمان معتادان متجاهر پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین از معرفی ۳۹بهبود یافته اعتیاد در سال جاری به بانکها برای دریافت تسهیلات اشتغال خبر داد و گفت: در این زمینه امسال ۱۹میلیارد ریال به عنوان تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

وی همچنین به اشاره به افتتاح مرکز اقامتی میان مدت بهبود عصر زاگرس در چرداول گفت: این مرکز با هدف درمان مصرف کنندگان مواد مخدر افتتاح و با ظرفیت ۳۰نفر دارای کادر پنج نفره متشکل از تیم بهبود،نگهبان و آشپز است.

کد خبر 49546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد