در رسانه|  افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی در ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۴۰ درصدی داشته است.

زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری تاکنون ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی افزود: این تسهیلات اشتغال به ۲۴۰ نفر تاکنون پرداخت شده و مددجویان اعم از افراد دارای معلولیت و غیر معلولیت با دریافت آن صاحب شغل شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی ایلام مجموع اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل از محل تبصره ۱۶ در سال جاری را حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی سرانه پرداختی این تسهیلات به مددجویان را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار با نرخ سود چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات با معرفی مددجویان که پرونده اشتغال آنها در کمیته شهرستان و استان تایید شده‌اند به بانک‌های عامل انجام شده است.

وی گفت: مددجویان با دریافت این تسهیلات طرح‌های مختلف خدماتی و کشاورزی نظیر آرایشگری، کسب و کار، فروش پوشاک و زنبور داری و دامداری راه اندازی کرده‌اند.

همتی با ذکر اینکه اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل نسبت به پارسال افزایش بیش از ۴۰ درصدی داشته افزود: میزان اعتبار اشتغال مددجویان در سال گذشته  ۳۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل در ارایه خدمات به مددجویان دانست که زمینه خودکفایی و استقلال مالی آنها را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 49492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد