تاکید بر اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در دیدار مدیر کل بهزیستی ایلام با شهردار

در دیدار مدیر کل بهزیستی ایلام با شهردار بر اجرای مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مناسب سازی اماکن عمومی تاکید شد.

به‌ گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، در این دیدار که امروز چهارشنبه انجام شد، دکتر "زهرا همتی" با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، با اشاره به مباحث استانی مورد تاکید در این تفاهم نامه مناسب سازی فضاهای عمومی، پارک ها و معابر، ایجاد پل هوایی جهت سهولت ترد معلولان به سازمان بهزیستی، استفاده از تابلوهای آگاه سازی تردد در معابر ویژه معلولان، مناسب سازی فرهنگسراها و ایجاد مراکز متناسب با نیازهای معلولان را از جمله خواسته های این قشر برشمرد.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی کودکان کار توسط این اداره کل از شهرداری ایلام خواست به عنوان مسئول تامین مکان نگهداری این افراد مرکزی با عنوان حمایتی، آموزشی کودکان کار در اختیار بهزیستی قرار دهد.

 سرپرست شهرداری ایلام نیز در این دیدار گفت: دستور العمل مناسب سازی برای سهولت در تردد معلولان به تمام دستگاه ها و بانک ها ابلاغ می شود.

خالق منصوری اظهار کرد: باتوجه به انعقاد تفاهم نامه بین ۲ وزارتخانه کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه دستگاه ها و بانک ها موظف به مناسب سازی فضای محل کار خود برای تردد معلولان هستند.

وی افزود: در صورتی که ادارات از این ابلاغیه تمکین نکنند، هیچگونه خدماتی از سوی شهرداری دریافت نمی کنند و همچنین ادارات در دست ساخت باید پیوست مناسب سازی داشته باشند تا از سوی شهرداری پایان کار دریافت کنند.

 جمع آوری متکدیان و معتادان متهاجر که جمع آوری این افراد باید با حضور نمایندگانی از شهرداری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و دادستانی انجام و بازآفرینی این افراد در اولویت باشد، تامین ست های ورزشی و وسایل بازی برای معلولان و نصب و جانمایی این تجهیزات در پارک ها و شهرهای بازی توسط شهرداری و همچنین مناسب سازی این اماکن از سوی شهرداری از جمله‌مصوبات این دیدار بود.

در این نشست همچنین  مقرر شد تمامی طرحهای عمرانی پیوست مناسب سازی داشته و بدون رعایت این قانون پایان کار آنها صادر نشود.

کد خبر 49425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد