۳۷ هزار کودک در خراسان‌جنوبی باید غربالگری بینایی شوند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون برنامه سنجش بینایی ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در تمامی پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی طبق روال سال‌های گذشته در حال انجام است ، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: تنبلی چشم یک اختلال بوده که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

حسن شرفی سن طلایی درمان تنبلی چشم را قبل از ۵ سالگی عنوان کرد و افزود: اگر شناسایی و مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به کم‌بینایی و حتی نابینایی خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در تمامی پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی طبق روال سال‌های گذشته در حال انجام است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۷ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربال بینایی شده‌اند.

شرفی ادامه داد: تمامی کودکان گروه هدف باید غربال بینایی شده تا در صورت وجود مشکلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقع از مشکلات و ناهنجاری‌های بعدی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه سهم تعیین شده از سوی بهزیستی کشور در پوشش کودکان زیر ۶ سال برای استان ۳۷ هزار نفر است، گفت: تاکنون ۲۷۵۴۵  کودک برای انجام تست مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۲۴۵ کودک جهت شناسایی دقیقتر و بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی تعداد مراکز دائمی غربالگری بینایی کودکان در استان را ۴۴ پایگاه فعال اعلام کرد و گفت: از ابتدای آبان‌ماه ۶۸۰ مرکز غیر دائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعین کار غربال را انجام می‌دهند.

شرفی با اشاره به اینکه تمامی مراکز مثبت زندگی در سطح استان آماده انجام تست بینایی هستند، اضافه کرد: خانواده‌ها هیچگونه نگرانی در بحث کرونا برای مراجعه به موقع کودکان خود نداشته باشند، چراکه علاوه بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هنگام انجام تست هیچگونه تماس فیزیکی با کودک برقرار نشده و کار تست با دستگاه‌های پیشرفته و با فاصله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه تا ۱۵ اسفندماه سال جاری ادامه دارد خاطرنشان کرد، امیدواریم با اطلاع‌رسانی مطلوب و مراجعه به موقع خانواده‌ها شاهد پوشش صد درصدی کودکان ۳ تا ۶ سال واجرای کامل برنامه در استان باشیم.

کد خبر 49421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد