اجرای غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران آذربایجان غربی در سال جاری

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از اجرای غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران آذربایجان غربی در سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور در خصوص اجرای این طرح طی سال جاری افزود:در ۸ ماهه اول سال جاری از تعداد ۳۴هزار و ۸۷۳ نوزادمتولد شده در استان تعداد ۳۴هزار و ۱۹۲ معادل ۹۸/۰۴درصد تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند و از این تعداد یک نوزاد برای کاشت حلزون ،۳ نوزاد برای دریافت سمعک و ۵ نوزاد به متخصص ارجاع شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های لازم امسال نیز حداقل ۹۹ درصد نوزادان تحت پوشش برنامه قرار گیرند. 

فریور اظهارکرد:طی سال گذشته نیز با اجرای موفق برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با هدف تشخیص و مداحله زود هنگام شنوایی در راستای پیشگیری و درمان اختلالات شنوایی با مشارکت و همکاری مثمر و ثمر معاونت امور بهداشتی و معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه ،صدا و سیما،مراکز شنوایی همکار برنامه و والدین نوزادان و شیر خواران در استان از تعداد ۵۲هزار و ۹۹۸ نوزاد متولد شده در سطح استان تعداد ۵۲هزار و ۵۷۳ نوزاد معادل ۹۹/۱۹ درصد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: از بین نوزادان غربال شده، تعداد ۳ نوزاد برای کاشت حلزون، ۵ نوزاد برای دریافت سمعک و ۱۰ نوزاد به متخصص ارجاع شده اند.

فریور خاطر نشان کرد: در اجرای این برنامه از اعتبارات سازمان بهزیستی و کمک افراد خیر به نوزادان خانواده های نیازمند هزینه های تهیه سمعک ،عمل کاشت حلزون و هزینه های کلاس های تربیت شنیداری و... پرداخت می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان درنهایت به والدین نوزادان و شیر خواران توصیه نمود جهت اطمینان از وضعیت شنوایی نوزادان در اولین فرصت پس متولد شدن به مراکز شنوایی مجری برنامه مذکور مراجعه و در صورت نیاز به مراجعه به سطوح تخصصی در جهت پیشگیری و درمان بموقع همکاری نمایند.

کد خبر 49292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد