دررسانه|غربالگری شنوایی بیش از ۴۳هزار نوزاد در خوزستان

مدیر کل بهزیستی خوزستان: غربالگری شنوایی بیش از ۴۳هزار نوزاد در پایگاه‌های بهزیستی ۲۵ شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، غلامرضا صدیق راد افزود: در حال حاضر ۴۱پایگاه غربالگری شنوایی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان‌های مختلف مستقر هستند و در ۶ماهه نخست سال جاری  معاینه و غربالگری شنوایی ۴۳هزار و ۷۰۲ نوزاد را انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد نوزاد معاینه شده، ۴۸۱نوزاد مشکوک به افت شنوایی بودند و جهت آزمایش‌های تشخیص، به کلینیک‌های شنوایی شناسی ارجاع داده شدند، بیان داشت: ۹۴ کودک با تشخیص قطعی افت شنوایی جهت مداخلات طبی-توانبخشی به مراکز مربوطه معرفی شده اند.

صدیق راد با بیان اینکه غربالگری شنوایی نوزادان، بخشی از یک برنامه ۳ بخشی است که به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام کم شنوایی شناخته می‌شود، اظهار کرد: اهداف این طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا قبل از یک ماهگی، تشخیص کم شنوایی تا قبل از ۳ ماهگی و مداخله بهنگام تا قبل از ۶ ماهگی است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: در این برنامه همه نوزادان در بدو تولد در همه طول سال در مراکز بهداشت و یا زایشگاه‌ها با استفاده از دو تست AOAE و تست AABR مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته این مقام مسئول در تست AOAE، حلزون گوش ارزیابی می‌شود و در تست AABR، وضعیت دستگاه شنوایی نوزاد تا ساقه مغز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 49289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد