راه اندازی مراکز آموزشی و توانبخشی ویژه ناشنوایان

معاون امورتوانبخشــی بهزیســتی اســتان تهــران بــا تأکید بــر اهمیت حمایــت از خانواده هــای دارای فرزنــد کــم شــنوا یا ناشــنوا می گوید: ســازمان بهزیستی با هدف حمایت فرد ناشنوا و کم شنوا و خانــواده اش، مراکــزی را با نام مرکز خدمات آموزشــی و توانبخشی روزانه خانواده و کودکان مبتا به اختال شــنوایی راه اندازی کرده است که در این مراکز خدمات گفتار درمانی و تربیت شنیداری ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه ایران، سید احمد خادم بــا اشــاره به اینکه در حــال حاضر ۴ مرکز خدمات آموزشی و توانبخشی روزانه در تهران وجود دارد می افزاید: تعداد این مراکز در کلیه استان های کشور در حال حاضر ۸۸ مرکز است که توسط تیم تخصصی اداره می شوند. در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات کمک شــنوایی و گفتار درمانی به کودکان، خدمات توانبخشــی دیگــری مانند آمــوزش مهارت هــای زندگی و مهارت های ارتباطی مورد توجه قرار می گیرد.  

خادم ادامه داد: همچنیــن خانواده این کــودکان نیز از خدمات آموزشی و مشاوره بهره مند می شوند تا بتوانند کودک خود را در راه دستیابی به نتیجه مطلوب کمک کنند.

خادم تأکید می کند: تاش ما بر این اســت که ایــن کــودکان بتوانند همانند ســایر کودکان در آینــده از تحصیل و زندگی عــادی برخوردار شوند. اما متأسفانه برای خدمات گفتار درمانی پوشــش بیمــه پیش بینــی نشــده اســت و این عامل می تواند امکان اســتفاده از این خدمات را از بســیاری از کودکان مبتا به ناشنوایی و کم شنوایی سلب کند. از این رو بهزیستی شرایطی را فراهــم کرده تــا توانخواهان درصــورت ارائه اسناد مثبت هزینه های صورت گرفته به ادارات بهزیســتی شهرســتان های محل ســکونت در. قالب کمک هزینه درمان حمایت شوند.

او بــا بیان اینکــه در دوران کرونــا با توجه به تعطیلی مراکــز، این آموزش به صورت آنلاین انجــام می پذیــرد ادامه می دهد: بهزیســتی با توجه به درجه بندی مرکز بــرای کودکانی که از مراکــز درجه ۲ خدمــات دریافت می کنند یک میلیون و دویســت هزار تومان و برای کودکانی که بــه مراکز درجه یــک مراجعه می کنند یک میلیون و ســیصدوپنجاه هــزار تومان پرداخت می کند.

کد خبر 49073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد