پاکدشت| ۶ هزار معلول پاکدشتی از خدمات بهزیستی برخوردارند

رئیس اداره بهزیستی پاکدشت گفت: ۶ هزار معلول پاکدشتی شناسایی شده از خدمات بهزیستی برخوردار بوده و در حوزه توانبخشی، توانپزشکی، مشاوره‌ای و اجتماعی مورد حمایت قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود برزگر در آئین اختتامیه طرح‌های حمایت از معلولان که در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر، هفت هزار نفر از ساکنان شهرستان پاکدشت زیر نظر بهزیستی قرار دارند که از این تعداد، ۶ هزار نفر معلول بوده و از خدمات مختلف برخوردار می‌باشند.

وی افزود: حدود هزار نفر از جمعیت شهرستان از جمله زنان سرپرست خانوار و ایتام به صورت مستقیم از خدمات حمایتی و اجتماعی بهزیستی برخوردارند.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های گسترده بهزیستی در زمینه توانمندسازی افراد افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان، توانمندسازی آنان در حوزه‌های مختلف ورود به اجتماع است که در این راستا تلاش شده تا با ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به افراد تحت پوشش آنان را توانمند کرده و در ورود به جامعه یاری نماید.

برزگر افزود: امروز معلولان با استفاده از توان و ظرفیت‌های خود، به معنی واقعی جمله خواستن توانست است را معنی کرده‌اند و با تلاش و همت، در حوزه‌های مختلف کارآفرینی، اشتغال، تحصیل و ورزش قهرمانی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش خیرین و نیکوکاران در انجام و ارائه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش گفت: بضاعت نهادهای دولتی برای ارائه خدمات محدود است و اگر کمک‌های خیرین نباشد، توان ارائه خدمات را به شکل مطلوب نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بهزیستی پاکدشت ماهانه به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۱۵ میلیارد ریال به طور مستقیم مستمری پرداخت می‌کند تا بخشی از نیاز افراد که توان کاری ندارند برآورده شود.

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: گردش مالی بهزیستی در طول سال حدود ۵۰ میلیارد ریال برای انجام طرح‌ها و برنامه‌های مختلف حمایتی است که این رقم با توجه به نیاز شهرستان اندک بوده و نشان از نقش مهم خیرین در همراهی بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه دارد.

✔️جذب ۳ درصدی جامعه معلولین در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد

فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم گفت: دستگاه‌های دولتی و اجرایی در راستای حمایت از معلولین به ظرفیت‌ها و مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان توجه ویژه داشته باشند و جذب ۳ درصدی جامعه معلولان را در دستور کار قرار دهند.

مهدی یوسفی جمارانی افزود: توانمندی‌های افراد معلول با ارائه آموزش، تقویت توانایی و حمایت شکوفا شده و امکان بروز و ظهور عینی‌تری پیدا می‌کند.

وی افزود: برنامه دولت و مجموعه حاکمیت در حوزه معلولین و کم توان جسمی و حرکتی این است که هر چه بهتر و بیشتر امکان حضور اجتماعی آنها فراهم شود و شعار محوری معلولیت محدودیت نیست، به طور عملی محقق شود.

وی با اشاره به تلاش مجموعه‌های توانبخشی اعم از دولتی و بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از معلولان گفت:  همه باید تلاش کنند تا در عرصه اجتماعی تفاوت بین افراد معلول و دیگر افراد جامعه را کاهش دهیم تا آنان همانند افراد عادی از خدمات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین و تأثیر گذاری در رشد و شکوفایی معلولان افزود:نباید به وضعیت موجود در حمایت از معلولان بسنده کرد چرا که هدف اصلی و نهایی اشتغال و توانمندی معلولان برای ورود به جامعه است.

یوسفی جمارانی گفت: بهترین شرایط برای مجموعه‌های حمایتی رسیدن تعداد مددجو و توانخواه به صفر یا حداقل تعداد است که رسیدن به این مهم به سعی و تلاش و حمایت تمامی دستگاه‌ها و خیرین نیاز است.

وی با اشاره به جامعه ۷ هزار نفری تحت پوشش بهزیستی پاکدشت افزود: با شناسایی استعدادها و توانایی افراد در زمینه‌های مختلف باید برای به فعلیت رساندن آنها با برنامه‌ریزی مناسب گام برداشت.

وی افزود: مناسب سازی فضای شهری یکی از تکالیف شهرداری‌ها و شوراهای شهر برای حضور افراد معلول در اماکن عمومی است، شهرداری در صدور پروانه‌های ساخت به ویژه مناطقی که اماکن عمومی قرار است احداث شود، موضوع توجه به الزامات مناسب‌سازی معابر را مورد توجه قرار دهد تا شرایط حضور این افراد در عرصه های اجتماعی میسر شود.

در پایان این مراسم از معلولان برتر شهرستان پاکدشت در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

کد خبر 48954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد