۶۵۰ مرکز شبه خانواده بهزیستی در کشور فعال است

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در مناطق مختلف کشور مسئولیت نگهداری و پرورش کودکان فاقد سرپرست را برعهده دارند.

سعید بابایی در آئین راه‌اندازی شیرخوارگاه اراک و تجلیل از خیران و پرستاران بهزیستی استان مرکزی، افزود: ۳۳ مرکز شبه‌ خانواده کشور ویژه نگهداری شیرخوارها است و نونهالان صفر تا سه سال در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: مراکز شبه خانواده از سوی شورای بهزیستی اداره می‌شود اما کمک‌های افراد خیر و نیکوکار در یاری رسانی به بهزیستی چشمگیر است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: مردم نوعدوست ایران در کمک به افراد نیازمند پیشقدم هستند و حتی برخی از آنان از رفاه زندگی روزمره خود می‌زنند تا بتوانند دردهای کودکان بی‌سرپرست را التیام داده و این روحیه  سرمایه ارزشمند معنوی است که برگرفته از منش مولی امیرالمومنین(ع) است.

بابایی افزود: اگرچه بهترین مکان برای پرورش کودکان حضور در آغوش خانواده سالم است اما، اگر والدین شرایط مناسب برای پذیرش فرزند را نداشته باشند باید از ظرفیت بستگان استفاده کرد و در غیر این صورت نیاز است که خانوادهای بدون فرزند با قبول فرزند خواندگی مسئولیت تربیت کودکان را برعهده بگیرند و یا در نهایت کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست بخش از وظایف بهزیستی است و همه تلاش بر آن است که برای این مهم شرایط مطلوب مراقبت و پرورش در مکان مناسب مهیا باشد و از نیروهای کاردان و و ماهر برای رشد و تربیت در شیرخوارگاه اراک استفاده شده است.

«زهرا امینی افزود: شیرخوارگاه محل موقتی است تا کودکان بتوانند در شرایط مطلوب از سوی خانواده‌ها و یا بستگان پذیرش شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ساختمان شیرخوارگاه اراک سال ۸۹ آغاز شد و با کمک افراد خیر ساخت و ساز آن شتاب گرفت.

امینی افزود: این طرح خیرساز در سه طبقه با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت نگهداری ۴۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست راه‌اندازی شده است .

کد خبر 48844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد