دامغان | افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان بهزیستی شهرستان

نمایشگاه توانمندی های مددجویان دارای معلولیت  بهزیستی شهرستان دامغان در محل باغ ایرانیان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  نمایشگاه توانمندی های مددجویان دارای معلولیت بهزیستی شهرستان دامغان با حضور مدیراداره بهزیستی شهرستان دامغان، معاون فرماند دار، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای دولتی در محل باغ ایرانیان با همکاری بهزیستی، شهرداری، شورای شهر و موسسه  سمای مهر (تحت نظارت بهزیستی)   افتتاح گردید.

در این  نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف تحت حمایت بهزیستی دامغان  به نمایش گذاشته شده است.

زحمتکش رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان ضمن تاکید بر ظرفیت بالای هنری افراد تحت حمایت سازمان های مردم نهاد ، ارج نهادن به توانمندی آنان را عامل افزایش انگیزه  این  هنرمندان دانست  و  با اشاره به تاثیرات مثبت نمایش آثار افراد دارای معلولیت بر روحیه آنها بیان کرد: معلولیت جسمی  افراد نمی تواند مانع فعالیت های اجتماعی آنان باشد.

رئیس  اداره بهزیستی  دامغان در این مراسم گفت: هدف از برگزاری  این نمایشگاه  معرفی استعداد و توانمندی های افراد دارای معلولیت،  کم توانان ذهنی و همچنین  شکوفایی استعداد و تقویت روحیه این قشر می باشد.

 وی  با اشاره به ضرورت حمایت از توانمندی های مددجویان و جامعه معلولان، عنوان کرد: با کشف استعدادهای کم نظیر این قشر که بخشی از آن در این نمایشگاه به صورت عینی قابل مشاهده است و همچنین حمایت‌ از این استعدادها، می توان زمینه خودکفایی، اشتغال و ایجاد درآمد پایدار را برای افراد معلول و مددجو فراهم کرد.

زحمتکش گفت : این نمایشگاه دارای سیزده غرفه شامل  مصنوعات چوبی، نقاشی آثار خیاطی، هنری، دوزندگی، بافندگی، تولیدات چرمی، مراکز توانبخشی واجتماعی  جهت عرضه و فروش به نمایش گذاشته شده است.

و ی تصریح کرد : بهزیستی در چهار حوزه تخصصی مشغول فعالیت می باشد و بیشترین فعالیت در حوزه توانبخشی ویژه معلولان با ۲ هزار و ۳۸۱ پرونده بوده و سازمان بهزیستی تنها نهاد حمایتی کشور در قبال این بخش از مردم جامعه است

زحمتکش در پایان گفت : این نمایشگاه به مدت شش روز از مورخ ۲۱ تا ۲۶ آذر ماه و در ساعت کاری صبح ها از ساعت  ۱۰ الی۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برای عموم دایر است.

کد خبر 48810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد