مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور: بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول واگذار شد

مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور گفت: در چهار سال اخیر، ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول در کشور واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان،اصغر کاظمی اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی بعد از عقد تفاهم نامه این سازمان با بنیاد مستضعفان، به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول واگذار شده که شامل هفت هزار و ۶۰۰ واحد شهری و ۶ هزار و ۷۰۰ واحد روستایی است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۵ و همزمان با تاسیس ستاد مسکن سازمان بهزیستی تاکنون ۱۴۴ هزار واحد مسکونی به افراد تحت پوشش این سازمان در نقاط مختلف کشور تحویل داده شده است.

مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار خانوار ۲ معلولی هم پشت نوبت برای دریافت مسکن هستند که به ترتیب واگذار خواهد شد.

کاظمی گفت: برای تامین مسکن مددجویان، تفام‌نامه هایی با ارگان های مختلف از جمله بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان منعقد شده که بخش هایی از مسکن مورد نیاز معلولان بویژه خانوارهای دارای ۲ معلول تامین شود، ضمن اینکه بخشی از هزینه ها توسط دستگاه‌های طرف قرارداد و قسمتی هم توسط سازمان بهزیستی و خود مددجو تامین می شود.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلول نیازمند به خدمات توانبخشی در کشور و برنامه‌ریزی برای استخدام آنان، افزود: در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت موارد مختلفی در نظر گرفته شده که استخدام آنان یکی از این سیاست ها است و در قالب آن، سه درصد از تعداد پست‌های آزمون‌های استخدامی ادارات به معلولان اختصاص یافته است.

مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: سازمان بهزیستی پیرو مکاتبه با دستگاه های مختلف، این سه درصد سهمیه استخدامی معلولان را رصد کرده و سال گذشته نیز حدود ۵۵۰ معلول در دستگاه ها استخدام شدند.

در حال حاضر ۳۰۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول شهری و روستایی استان کردستان فاقد مسکن هستند که ۲۳۱ خانوار در مناطق شهری و ۶۹ خانوار در مناطق روستایی سکونت دارند.

کد خبر 48797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد