پیگیری موانع و مشکلات اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

در راستای هفته گرامی داشت افراد دارای معلولیت جمعی از فعالین انجمن های افراد دارای معلولیت شهرستانهای پارس آباد و اردبیل به همراه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندرای، مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان با موضوع رفع موانع اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با حضرت آیت الله العظمی سید حسن عاملی نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب اردبیل دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد نمایندگان انجمن های مذکور به طرح برخی از مشکلات و خلاء های قانونی از جمله؛ عدم تامین کامل هزینه های درمان، مناسب سازی فضای شهری، اشتغال و مشکلات مربوط به مسکن مددجویان اشاره داشته و بودجه پیش بینی شده برای اجرای کامل این قانون را ناکافی و خیلی کم دانستند.

در ادامه دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به اجراء و تحقق کامل برخی از مواد قانون مذکور از جمله پرداخت شهریه های دانشجویان تحت پوشش، پرداخت کامل سهم بیمه مددجویان، جذب ۳ % سهم اشتغال معلولان در دستگاههای دولتی، تامین کامل هزینه های درمانی و توانبخشی معلولان و مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری و عمل به قانون و اجرای کامل آنها شد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ضمن تاکید بر توانمندیها و استعداد بالای جامعه معلولان، خواستار اجراء کامل قانون توسط دستگاههای مرتبط گردید.

نماینده ولی فقیه همچنین تاکید کرد که موانع و مشکلات اجراء قانون توسط نمایندگان تشکلهای معلولان و بهزیستی احصاء و جهت پیگیری به حضور ایشان ارائه شود.

کد خبر 48784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد