دررسانه| پیش بینی بودجه ۱۰۱میلیارد تومانی برای تسهیلات معلولان

استاندار همدان گفت: در بودجه امسال ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد برای معلولین پیش بینی شده است.

به گزارش آوای هگمتان “علیرضا قاسمی فرزاد” در آیین بزرگداشت توانیابان انتخاب مشاور در امور معلولین را از فرد دارای معلولیت عنوان کرد و افزود: تکریم و توجه به توانیابان مورد تاکید است و باید این افراد متناسب با توانایی‌هایشان در امورمورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه همه موجودات دارای نقص هستند و فقط ذات اقدس باریتعالی کامل است، تصریح کرد: افرادی که بنا به هردلیلی دارای نقص هستند روحی بلند و اراده پولادین دارند.

استاندارهمدان نقص را امتحان الهی عنوان کرد و ادامه داد: برخی دارای نواقص آشکار و برخی دارای نواقص پنهان هستند وباید گفت هیچ گاه نباید به خاطرمعلولیت و نقصان جسمی به فردی با نگاه تحقیر آمیز نگریست.

قاسمی فرزاد نگاه دولت سیزدهم به معلولین را نگاه توام با احترام عنوان کرد و ادامه داد: افراد توانیاب دارای توانمندی خاص هستند و به نحو شایسته وظایف خود را انجام می دهند.

وی انتخاب مشاوراستانداردر امور معلولین را از بدنه جامعه معلولین عنوان کرد و افزود: هم افزایی سازمان ها و تشکل های غیر دولتی درکنار دولت برای حل مشکلات معلولین اتفاق خوبی خواهد بود.

*اعطای وام اشتغال با بازپرداخت ۷ ساله

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه آمار بیکاری در معلولین متاسفانه بالا است، خاطر نشان کرد: وام اشتغال بامبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۷ سال به معلولین اعطا شد و حدود ۴۸۵ نفر از این وام بهره گرفتند.

مهدی دیناری با بیان اینکه به کارفرمایانی که برای افراد معلول اشتغال ایجاد کنند تا سقف دو میلیارد تومان وام اعطا می شود، افزود: سال گذشته به هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۷ ساله و بهره ۴ درصد اعطا شد در این خصوص اگر پبمانکاربرای ۴۰ نفر مددجو اشتغال ایجاد کند دو میلیارد تومان وام دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۱۷۱ هزار و ۱۶۷ نفر در حوزه توانبخشی ۹۶ میلیاردتومان غیر مستمری اعطا شد، ادامه داد: در شش ماه اول سال به ۳ هزارو ۴۸۰ نفر حدود ۴۰ میلیارد کمک شد.

وی در خصوص بحث مناسب سازی معابر و اماکن عمومی نیز گفت: ما تلاش خود را برای اینکه بحث مناسب سازی اتفاق بیفتد انجام می دهیم این امر زمانبر بوده و باید به مرور زمان اتفاق بیفتد.

دیناری مناسب سازی معابر و خیابان ها را در سهولت رفت و آمد معلولین بسیار مهم دانست و ادامه داد: شهرداری در این خصوص ورود کرده و امیدواریم با همکاری بهزیستی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

*عدم اجرای قانون توانیابان و معلولین بزرگترین معضل است

عضو هیات مدیره مرکز مثبت زندگی کشوربزرگترین مشکل جامعه توانیابان و معلولین را عدم اجرای قانون مرتبط با این قشر عنوان کرد و ادامه داد: ۱۵ درصد افراد دارای معلولیت هستند که متاسفانه حقوق توانیابان کمتر رعایت شده و خواهان برگزاری جلسات و اجرای مصوبات هستیم.

نوروزی نظارت بر اجرای قانون توانیابان را بسیار مهم دانست و افزود: بحث اشتغال بسیار مهم است مستمری که به برخی از توانیابان اعطا می شود جوابگو نیست.

وی مناسب سازی معابر شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: تا رسیدن به استانداردها فاصله زیاد است.

عضو هیات مدیره مرکز مثبت زندگی کشوربا بیان اینکه بیمه های درمان پاسخگوی نیاز آنها نیست، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش بودجه امکان بیمه تکمیلی و خدمات درمان فراهم شود.

لازم به ذکر است در پایان همایش ازتوانیابان موفق و همچنین برخی حامیان این قشر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 48761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد