در رسانه|نگاه دولت به معلولین احترام آمیز و بدور از ترحم است

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: نگاه دولت سیزدهم به جامعه معلولین احترام‌آمیز و فاقد هرگونه ترحم همراه با ایجاد روحیه نشاط و امیدآفرینی است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در همایش بزرگداشت افراد دارای معلولیت استان همدان، افزود: معلولین توانایی‌های خاصی دارند که هر کدام در عرصه‌های مختلف موثر و نقش‌آفرین‌ است و به همین دلیل توجه، تکریم و پاسداشت مقام و جایگاه معلولین در جامعه، ضروری است.

وی با اشاره به توانمندی ویژه جامعه معلولین، تصریح کرد: با هدف تسریع در انجام امور، یک نفر از توانیابان به عنوان مشاور امور معلولان استاندار همدان برای پیگیری کارها و مشکلات انتخاب و منصوب می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه با تمام توان به دنبال اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در استان هستیم، خاطرنشان کرد: معلولیت مشکلات و ناراحتی‌هایی به همراه دارد اما نمی‌تواند محدودیتی را برای فرد ایجاد کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه داشتن روحیات معنوی از ویژگی‌های خاص معلولان به شمار می‌رود و در میان آنان حافظان کل قرآن نیر وجود دارد، افزود: معلولین توانایی‌های خاصی دارند که هرکدام در عرصه‌های مختلف موثر و نقش‌آفرین‌ هستند.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: در بودجه امسال ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای معلولین پیش بینی شده که ۶۴ میلیارد تومان از آن جذب شده است.

وی، توجه، تکریم و پاسداشت مقام و جایگاه معلولین در سطح جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد: از ظرفیت‌ و توانمندی‌های معلولین استان همدان، در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

استاندار همدان با تاکید بر تکریم و احترام به جامعه معلولان گفت: با همکاری اقشار مختلف و همراهی سازمان‌های مردم نهاد، مشکلات و مسائل جامعه معلولین رفع و نگرانی‌های آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان نیز در این آیین اظهار داشت: بهزیستی سازمانی حمایتی و تخصصی است که امروزه با توجه به گسترش فعالیت ها و اجرای قانون جامع حمایت از معلولین تبدیل به سازمانی مطالبه گر شده است.

«مهدی دیناری» با بیان اینکه ۲۶ مرکز روزانه برای خدمت رسانی به گروه هدف در سطح استان همدان فعال است، افزود: در صورتی که به هر دلیلی معلول در خانه نگهداری نشود به ۱۴ مرکز شبانه روزی ارجاع داده می شود.

دیناری، مشکل اساسی معلولان را اشتغال، تامین مسکن و هزینه های درمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با توانمندسازی جامعه تحت پوشش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام برمی دارد.

وی به اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت هفت ساله و کارمزد چهار درصد به معلولان اشاره کرد و افزود: همچنین به خانواده دارای تک معلول ۳۵۰ هزار، ۲ معلول ۵۰۰ هزار، سه معلول ۷۰۰ هزار، چهار معلول ۹۰۰ هزار و پنج معلول به بالا در خانواده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به عنوان مستمری پرداخت می شود.

استاندار همدان: نگاه دولت به معلولین احترام آمیز و بدور از ترحم است

به گزارش ایرنا، در این آیین از معلولین موفق استان همدان در زمینه های، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی، خانواده های مراقب معلولین دارای سه معلول، کارمندان نمونه حوزه توانبخشی، دستگاه های حامی، هیات های ورزشی، موسسات خیریه، کارآفرینان و رسانه های برتر تجلیل شد.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۶ هزار و ۹۹۹ نفر است که ۶۴ درصد آنها مرد و مابقی زن هستند.

کد خبر 48759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد