سعید بابایی مدیرکل امورکودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور از خانه های کودک و نوجوان البرز بازدید کرد

سعید بابایی مدیرکل امورکودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور به همراه دکتر اسدالله حیدری مدیر کل و مریم صدیقی معاون اجتماعی، کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی البرز و همچنین رؤسا و مسئولین امور اجتماعی شهرستانهای تابعه از خانه های کودک و نوجوان البرز بازدید کرد و در نشستی صمیمی پای درددل کودکان این مرکز نشست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، مدیرکل دفترامور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشورطی سفری یکروزه به استان البرز و دیدار صمیمانه با فرزندان و پرسنل خانه های کودک و نوجوان این استان ضمن ارزیابی وضعیت موجود و نقاط قوت وضعف  وبرنامه های اجرایی خانه ها درگفتگو با فرزندان و پرسنل به احصاء چالشهای پیش رو در خصوص بهره مندی کودکان و نوجوانان از خدمات مورد نیاز با توجه به شرایط فردی، سنی و غیره پرداخت.

دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی البرز در حاشیه این بازدید ها ضمن ارائه گزارش مبسوط از عملکرد حوزه اجتماعی بهزیستی البرز در مدیریت خانه های کودک و نوجوان گفت: استان البرز با ۲۳ خانه کودک ونوجوان و یک شیرخوارگاه به  ۳۶۵ نفر از کودکان فاقد سرپرست موثر خدمات ارائه میدهد.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود:  از این تعداد ۶۰ فرزند در شیرخوارگاه و سایرین درخانه های نوباوگان و کودکان ونوجوانان ساکن می باشند.

دکتر حیدری اضافه کرد : علاوه بر این تعداد ۴۸۸ فرزند نزد خانواده جایگزین از خدمات سازمان بهره مند می باشند.

سعید بابایی در حاشیه این بازدیدها ضمن اشاره به افزایش سرانه های حمایت سازمان جهت ورود به زندگی مستقل، امداد بگیران و یارانه های مراکز توضیحاتی درخصوص پیگیریهای صورت گرفته ارائه داد و بیان نمود این پیگیریها تا رسیدن به نتایج مورد انتظار تداوم خواهد داشت.  

وی با توجه به بازدید از شیرخوارگاه و تعدادی از خانه ها در سفر قبلی به این استان در دومین سفر خود با فرزندان خانه های خورشید مهرآفرین، رستگاران خانه مهر، نیکسا، هستی جاویدان و نسل مهر یکتا در شهرستان کرج وخانه های مهرهادی ودرخشان امام رضا(ع)  و ولیعصر(عج) در شهرستان ساوجبلاغ وخانه شمیم مهربانی دنگیزک و طلوع مهرعلی در شهرستان نظرآباد دیدار داشت.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در این دیدارها ضمن قدرانی از زحمات کارکنان خانه های کودک و نوجوان بر اهمیت نقش و جایگاه این عزیزان به عنوان والدین جایگزین در تربیت وپرورش فرزندان تاکید کرد و ایجاد فضایی مشابه خانه با در نظر گرفتن جوانب مختلف از جمله ساختار فیزیکی خانه ها، نوع دلبستگی و ارتباط عاطفی بین فرزندان با یکدیگر و فرزندان با پرسنل، نوع و نحوه آماده کردن وعده های غذایی، مشارکت فرزندان در امور منزل، نوع پوشش کارکنان را خواستار شد.

سعید بابایی همچنین جدیت در پیگیری امور تحصیلی فرزندان و شرکت آنان به صورت حضوری در کلاسهای درس به دلیل بهره مندی کودکان از اثرات مثبت آن به لحاظ تحصیلی، تربیتی و روانی را از نکات قابل توجه برشمرد.

از جمله توصیه های سعیدبابایی در نشست با همکاران بهزیستی و پرسنل خانه ها تاکید بر بازپیوند کودکان به خانواده حائز صلاحیت و نظارت بر شرایط فرزندان پس از بازگشت به خانواده بود.  

مدیرکل دفترامور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ورود و ماندگار شدن کودکان در خانه های کودک ونوجوان را به عنوان آخرین راهکاربهزیستی مطرح نمود.

کد خبر 48755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد