دانشگاه ها اتاق فکر در موضوع کنترل و کاهش اعتیاد باشند

پنجمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان پنجمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان و کلیه دستگاه های مرتبط و با حضور جعفر معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به میزبانی دانشگاه سمنان در محل پارک علوم فناوری برگزار شد.

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ابتدای این جلسه ضمن خدا قوت و تقدیر از خدمات و زحمات دستگاه های اجرای عضو در کمیته، مروری بر مصوبات جلسه قبل داشته و پیگیر اقدامات اجرای دستگاه ها شده و همچنین خواستار پیگیری مصوبات جلسات از دستگاه های تا حصول نتیجه شدند.

وی در ادامه : از دانشگاه ها  انتظار می رود فعالیت های اجرایی خود را در بحت کنترل و کاهش اعتیاد در سه سطح دانشجویان خود، دانشجویان دیگر دانشگاه ها و عموم افراد جامعه برنامه ریزی و اجرا نمایند و در موضوع اعتیاد اتاق فکر باشند و در ارتقاء برنامه های پیشگیری از مواد مخدر ایده و نظریات اجرایی ارائه نمایند.

ایزدپور در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر مجدد از ارائه خدمات و تلاش های اعضاء، تاکید بر پیشگیری محور بودن برنامه ها و اقدامات اجرای در موضوع کنترل و کاهش اعتیاد شده و خواستار احصاء و جمع بندی کلیه اقدامات اجرای دستگاه های عضو در کمیته شدند تا بتوان این اقدامات را به مسئولین استانی و کشوری ارائه کرد.

جعفر معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور و اقدامات اجرایی موثر اعضاء کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کنترل و کاهش اعتیاد خواستار ارائه مستمر اقدامات این کمیته شده و افزودند : یکی از عوامل موفقیت در امور اجرایی، انتقال تجارب و مهارت های کسب شده است و انتظار می رود دستگاه های موفق در موضوع مواد مخدر این تجارب را به دیگر دستگا های منتقل کنند.

وی آموزش را پله اول آگاه سازی دانسته و خواستار افزایش بیش از پیش آموزش در امر کنترل و کاهش اعتیاد شدند و تصریح کردند : استفاده از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی حلقه دیگر موفقیت و دستیابی و به اهداف است که نباید از این ظرفیت قافل شد.

معینیان استفاده از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و پیشگیری از مواد مخدر را موثر و زود بازده برشمرده و دانشگاه را پیش قدم در استفاده از این ظرفیت دانستند و خواستار برنامه ریزی مدون و قابل اجرا در این خصوص شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تدام برنامه ها و فعالیت ها را رمز موفقیت  دانسته و ضمن اعلام آمادگی در مشارکت در پژوهش ها و پایان نامه ها با موضوع کنترل، پیشگیری و درمان اعتیاد، در بخش پایانی سخنان خود خواستار پیگیری اعتبارات خاص با موضوع فرهنگ سازی و پیشگیری مواد مخدر در دستگاه اجرای شدند.

در ادامه این جلسه دانشگاه سمنان، مرکز مشاوره دامغان، دانشگاه دولتی و آزاد گرمسار و دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ترتیب به ارائه گزارش از اهم اقدامات اجرای دستگاه خود با موضوع کنترل و پیشگیری از مواد مخدر داشتند.

کد خبر 48742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد