نخستین دوره آموزش مترجمی ناشنوایان در استان تهران آغاز به کار کرد

با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور نخستین دوره آموزش مترجمی ناشنوایان در استان تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این مراسم که با حضور مدیرکل روزانه توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی کشور و مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران برگزار شد، سی نفر از تشکل های مردم نهاد مرتبط با آموزش ناشنوایان حضور داشتند که به آموزش مترجمی زبان این فراگیران مبادرت ورزیدند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور در ابتدا با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و فرا رسیدن روز پرستار از فداکاری و رشادت این افراد در جامعه به ویژه در شرایط متأثر از کروناتقدیر کرد و اظهار داشت: پرستاران، انسان هایی هستند که با صفات ملائک در خدمت نوع بشر قرار دارند و از این رو شایسته تکریم و احترام هستند.

محمد نفریه با این توضیح که زبان اشاره فعلی که در بین مردم رواج دارد برای عامه خیلی قابل فهم نیست، خاطرنشان کرد: این زبان نیازمند اصلاح است و باید زبانی آموزش داده شود که بیشتر قابلیت فهم و درک داشته باشد.

نفریه ادامه داد: شروع این دوره از آموزش، گشایش فصل جدیدی در سازمان بهزیستی است که در استان تهران به عنوان پایلوت آغاز خواهد شد و امیدوارم نتایج آن به افراد دارای معلولیت ناشنوایی باز گردد.

وی به تقارن شروع این طرح با ولادت حضرت زینب(س) هم اشاره کرد و افزود: این تقارن بسیار زیبا است  و می تواند مطلع و مفهومی جالب برای افراد مرتبط داشته باشد.

نفریه در ادامه با تشکر از کارکنان استان تهران، اذعان داشت: فراگیران در این دوره به عنوان شرکای کاری سازمان بهزیستی می توانند در ادامه مسیر، نقش آفرین باشند و باید این ادوار در همه مناطق استان و سپس کشور گسترش یافته و برگزار شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور در پایان به ضرورت کاربردی شدن این آموزش پرداخت و بیان داشت: به عنوان نمونه اگر فرد دارای معلولیت ناشنوایی در حوزه قضایی با مشکلی مواجه شد و نیاز به استفاده از مترجمین داشته باشد، سازمان نیز هزینه های این موضوع را برابر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 48720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد