سنندج | برگزاری جلسه کمیته‌ی تخصیص ستاد هماهنگی و پی گیری مناسب سازی

اولین جلسه‌ی کمیته‌ی تخصیص ستاد هماهنگی و پی گیری مناسب سازی شهرستان سنندج روز پنج شنبه ۱۸ آذرماه در سالن جلسات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، جلسه با حضور مدیر بهزیستی شهرستان سنندج، شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، و جامعه معلولین برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهرستان سنندج در این جلسه اظهار داشت: در خصوص تعیین دقیق جامعه‌ی هدف برای برگزاری دوره شامل افراد منتفع از بحث مناسب سازی نظیر جامعه معلولین، سالمندان، کودکان، زنان باردار..... و همچنین ایجاد انگیزه در مهندشان برای حضور در دوره صحبت کردند.

 فاطمه محمدی افزود: با توجه به اینکه مهندسان معمار نظام مهندسی  فقط بر ساختمان‌ها و معابر هم جوار منازل مسکونی نظارت دارند و در خصوص مبلمان شهری و فضاهای اداری و دولتی دخالتی ندارند لذا ضروری است که مهندسانی که ناظر بر پروژه‌های شهری و مبلمان شهری دخالت دارند نیز در این دوره شرکت کنند.


 محمدی گفت: در خصوص جامعه منتفع از بحث مناسب‌سازی تصور اکثر افراد و مهندسان از جامعه‌ی معلولین افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی است پس ضروزت دارد با آموزش و فرهنگ سازی این دیدگاه تغییر داده شود.

در پایان مصوب گردید: در خصوص آشنایی با قانون جامع حمایت معلولین و رعایت اصول مناسب سازی پی گیری در زمینه‌ی برگزاری دوره برای مهندسان معمار  برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 48710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد