طرح غربالگری شنوایی در مراکز زیر نظر بهزیستی قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح غربالگری شنوایی پس از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا در مراکز زیر نظر بهزیستی استان اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی در مراسم افتتاح طرح غربالگری شنوایی سنجی استان قزوین، اظهار داشت: بخشی از کودکان در سن پیش از دبستان به دلایل گوناگون از جمله عفونت های گوش میانی و ابتلا به بیماری ها یا آسیب های مختلف مبتلا به اختلالات شنوایی می شوند که تحقیقات به وضوح نشان داده است نقص شنوایی، تکامل زبان، گفتار و آموزش کودک را به مخاطره می اندازد.
وی با بیان اینکه افت شنوایی نقصی پنهان است که به سادگی و بدون استفاده از فناوری آزمایشی قابل شناسایی نیست،  افزود:  به همین دلیل اجرای طرح غربالگری شنوایی برای شناسایی مشکلات کودکان در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید خانواده ها نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.
این مسوول گفت: پیرو اجرای موفق فاز اول برنامه جامع غربالگری نوزادان، فاز دوم این برنامه به صورت آزمایشی از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و با توجه به شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ طرح به طور موقتی متوقف شد ولی از پاییز امسال مجوز از سرگیری آن صادر شده است که با رعایت کلیه شرایط بهداشتی اجرا می شود.
وارثی اضافه کرد: کلیه کودکان سه تا ۶ ساله استان که در مهدهای کودک و مراکز آموزشی مستقر هستند و همچنین سایر کودکان در پایگاه ها و مراکز مثبت زندگی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد پنج هزار و ۶۱۷ کودک در این مراکز حضور پیدا کرده و تحت غربالگری قرار گرفته اند.

کد خبر 48701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد