بهزیستی در راه احقاق حقوق کودکان تلاش می کند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت کودکان توسط بهزیستی از نگهداری ۴۸ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۵ مرکز بهزیستی خبر داد و گفت: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه بهزیستی شرکای اجتماعی بسیاری دارد که تلاش می نمایند از بی توجهی و سهل انگاری ،سورفتار ،بهره کشی اقتصادی و.... در مورد کودکان جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق  بر وضعیت تحصیلی فرزندان، برنامه ریزی جهت حرفه آموزی و توانمندسازی فرزندان و ثبت نام فرزندان در دوره های حرفه آموزی، برنامه ریزی اوقات فراغت از طریق برگزاری اردوهای تفریحی و...از جمله اقدامات بهزیستی در راستای نگهداری از فرزندان در مراکز تحت نظارت است.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجائیکه یکی از سیاست‌های بهزیستی مراقبت از فرزندان در درون خانواده است، به منظور تقویت و گسترش خدمات به این فرزندان شیوه‌های مختلفی نظیر حمایت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از خانواده‌ها در دستور کار قرار دارد.

 همچنین حسینی  تصریح کرد: فرزندان تحت پوشش در تمام مدت اقامت در خانواده‌های جایگزین از کمک هزینه زندگی بهره‌مند هستند وتا پایان تحصیلات دانشگاهی نیز می توانند از این خدمات بهره مند گردند.

وی با اشاره به اینکه بازدید از خانه ­های شبانه روزی وارائه بازخورد برای اصلاح نقایص و تشویق نقاط قوت، همیشه در اهم برنامه­ های این معاونت بوده است، اضافه کرد: تحقق اهداف رفاهی، مراقبتی و تربیتی فرزندان تحت مراقبت و سرپرستی این سازمان به خوبی رصد و پیگیری می­شود و اصلاح نواقص و ارایه مشاوره ­های لازم در کمترین زمان انجام می­پذیرد.

وی افزود : بهزیستی به دلیل حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فردتلاش می کند  که با اطلاع رسانی و جدیت در راه احقاق حقوق کودکان قدم بر دارد .

کد خبر 48691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد