بهزیستی ناظر بر شرایط نگهداری ازکودکان بی سرپرست و بدسرپرست است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بازدید و نظارت برمراکز نگهداری کودکان و همچنین خانواده های فرزندپذیر خبر داد و گفت: سرنوشت هر سازمان و مجموعه به استمرار در اعمال نظارت و کنترل بستگی دارد و این امر می تواند در شناسایی چالش ها و برنامه ریزی و پیگیری اقدامات ویژه کودکان موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به فعالیت ۴ خانه شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست توسط بخش خصوصی و یک شیرخوارگاه توسط بهزیستی گفت: ۴۸ کودک در حال حاضر در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند که بهزیستی ناظر بر فعالیت این مراکز است.

وی تعامل با فرزندان و کارکنان خانه های نگهداری، تقویت حس تعلق، اعتماد و امید به منظور بیان انتظارات متقابل و بهبود کیفیت زندگی فرزندان را یکی از علل بازدیدهای مسئولین و کارشناسان از این مراکز برشمرد و افزود: علاوه بر بازدیدهای حضوری بازدیدهای مجازی نیز از مراکز صورت می پذیرد.

وی نظارت کارشناسان بهزیستی در هنگام واگذاری کودک به خانواده های جایگزین را مهم ارزیابی کرد و گفت: پس از واگذاری کودک نیز بازدیدها ادامه داردو شرایط  نگهداری از کودک ارزیابی می شود.

محمدی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا و با وجود شرایط قرمز در استان نیز بازدید از مراکز نگهداری کودکان به صورت آنلاین صورت پذیرفته و در بازدیدهای حضوری که با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرفته پرونده های بهداشتی، اجتماعی و روانشناسی کودکان  مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته  است.

وی بررسی تجهیزات، میزان تماس و ارتباط فرزندان با خانواده، برنامه مراقبت تدوین شده از کودکان، بررسی نیروی انسانی شاغل در مرکز، برنامه های فرهنگی، آماده سازی و حرفه آموزی را از دیگر موارد مورد نظر در بازدیدها برشمرد.

کد خبر 48689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد