چناران |  ۹۰ درصد معابر و ۷۰ درصد ادارات چناران دسترس‌پذیر نیستند

رئیس بهزیستی چناران گفت: مشکل اصلی معلولین چناران، عدم مناسب سازی ۹۰ درصد معابر و ۷۰ درصد ادارات مانند بانک‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر ادارات دولتی است که مشکلات زیادی برای افراد دچار معلولیت ایجاد می‌کنند و در این زمینه واقعا کم کاری شده است

فاطمه آزاد افزود: لازم است مسئولین شهرداری  صحبت‌ها و مشکلات معلولین را بشنوند، هرچقدر تلاش، کردیم چناران شهر دوستدار معلول شود میسر نشد و تردد این بزرگواران مشکل است و برای معلولین دارای عصا و ویلچر امکان تردد پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به هزینه کرایه حمل ویلچر برای معلولین گفت: این عزیزان ناچارند هزینه اضافی برای زندگی صرف کنند که با وجود حقوق ناچیز دچار مشکل می‌شوند.

آزاد یاداوری کرد: معلولین فرشتگان الهی هستند که نزد ما امانت هستند و ما از طرف خدا افتخار داریم، مسئولیت نگهداری و رفاه و توانمند سازی آنها برعهده ماست.

وی با اشاره به زحمات مربیان توانبخشی فرشتگان، رحمان، آسمان و کوشا گفت: مربیان ما درعین تواضع جایگاه مادری دارند و با تحصیلات بالا نیازهای اولیه این عزیزان را برطرف می‌کنند.

فاطمه آزاد، که در روز جهانی معلولین صحبت می‌کرد ضمن تقدیر و تکریم معلولین شهرستان چناران گفت: زیرساخت‌های لازم برای آسایش آنها در سطح جامعه ایجاد شود.

آزاد در این مراسم اظهار کرد: بمناسبت هفته جهانی معلولین فرصتی برای تقدیر وتکریم این عزیزان بوجود آمد و لازم است  دست معلولینی که با عزم واراده ثابت کردند معلولیت محدودیت نیست و به مدارج علمی بالا دست پیدا کردند و خانواده های صبور وبزرگوار آنها را بوسید.

وی گفت: این مراسم به همت مرکز آسمان و کوشا برگزار شده و هدف این مراکز توانمندی و توانبخشی معلولین است و در این مراکز خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی بطور رایگان و با کمک‌های دولتی ارائه می‌شود.

رئیس بهزیستی چناران تصریح کرد: ما سعی داریم با توانمندسازی معلولین، آنهارا به زندگی باز گردانیم، مثلا افراد با فلج مغزی که با کاردرمانی توانایی راه رفتن پیدا می‌کنند و فرصت بسیار مغتنمی است.

آزاد در ادامه از زحمات مددکاران بهزیستی چناران، خانم ها حاتمی، کلامی و سردوست تشکر کرد که هر مرکز ۴۵۰ خانواده دارای معلولیت را حمایت کرده و خدمات مددکاری ارائه می‌دهند.

گفتنی است در این مراسم از سه مادر نمونه مددجو به نیابت از همه مادران زحمتکش معلولین، تقدیر از سه ورزشکار معلول و تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان نمونه بعمل آمد، همچنین در این مراسم گروه سرود توانبخشی پسران آسمان به اجرای سرود پرداختند و در انتها از یکی از دختران مرکز توانبخشی خانه فرشتگان نیز تقدیر شد.

کد خبر 48684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد