آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج از تولد بیش از ۷ هزار معلول در کشور پیشگیری نموده است

داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در حاشیه بازدید از مراکز توانمندسازی معلولین بهزیستی شهرستان ملارد بیان داشت:سازمان بهزیستی ملارد ۴۸۰۰خانوار معلول را تحت پوشش خدمات حمایتی و توانبخشی خود دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ارتباط امروز ، داود خادم بیان داشت: همچنین ۲۵ مرکز نگهداری شبانه روزی ویژه سالمندان و معلولین ذهنی جسمی مشغول ارائه خدمات و کمک رسانی به این دسته از خانواده ها می باشد که در این مراکز حدود ۱۵۰۰ نفر اعم از سالمندان و بیماران ناتوان ذهنی و جسمی تحت پوشش خدمات توان یابی و درمانی سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

خادم ادامه داد: در این مراکز بیش از ۷۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست نیز تحت حمایت خدمات و کمک های مادی و معنوی بهزیستی شهرستان ملارد بهره مند می شوند.

وی همچنین به فعالیت یک مرکز نگهداری شبانه روزی ویژه کودکان پسر با محدوده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله که مشمول خدمات درمانی و توانبخشی این شهرستان قرار می گیرند گفت: جهت هزینه نگهداری این کودکان ماهانه مبلغی به میزان ۱ میلیون تومان تحت عنوان امداد ماهیانه صرف امداد و درمان این افراد می شود.

خادم افزود: در بخش دیگر از این گفتگو به تسهیلات تخصیص یافته جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال ۹۹ گفت: از سوی سازمان بهزیستی مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به منظور تولید و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای افرا د معلول و کم توان این شهرستان اختصاص یافته است، یادآورشد: در سال جاری نیز این سازمان به همین منظور مبلغ ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری پیش بینی و پرداخت نموده است.
وی به ایجاد مرکز نگهداری بیماران و معتادان متجاهر تحت عنوان مروز اخوان در ملارد با ظرفیت نگهداری بیش از ۱۸۰۰ بیمار اشاره کرد و گفت: معتادین متجاهری که از سوی نیروی انتظامی و قوه قضائیه جمع آوری می شود به منطور گذراندن دوره درمان و باز توانی روحی و جسمی تحویل این مرکز در ملارد می شوند.
وی به نقش بسیار تاثیرگذار قانون مصوبه دولت مربوط به الزام و اجبار در انجام آزمایشات ژنتیک در تست عربالگری در بین زوجین اشاره کرد از سال ۱۳۹۷ ایم قانون اعمال و به اجرا درآمده خوشبختانه از تولد بیش از ۷ هزار فرزند معلول و ناقص العفو پیشگیری بخ عمل آمده است
وی در پایان بخ ارائه بیش از ۱۵۰ مورد خدمت و فعالیت آموزشی و توانبخشی ازسوی سازمان بهزیستی بخ جامعه هدف مردم کشور اشاره نمود و گفت: در بحث مشاوره کلان عمومی سازمان بهزیستی با تمام توان و قوا آمادگی ارائه خدمات آموزشی مشاوره را بصورت رایگان به مردم کشورمان ارائه می نماید.

کد خبر 48639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد