در رسانه| 56خانوار دارای دو معلول در آبدانان

رییس اداره بهزیستی شهرستان آبدانان گفت: بهزیستی شهرستان آبدانان دارای 1385 نفر مستمری بگیر و تحت حمایت بهزیستی که عمدتا مادرزادی و دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان و شنوایی می باشد که معلولیت برخی از آنها نیز ناشی از حوادث است.

محمد صبوری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: علاوه بر این تعداد 150 خانوار واجد شرایط شناسایی و در نوبت تحت حمایت قرار دارند که علیرغم پیگیری های متعدد هنوز تخت پوشش این نهاد حمایتی قرار نگرفته اند.
وی با یادآوری این نکته که 434 نفر نیز شرایط دریافت حق نگهداری در منزل را دارند گفت تنها فقط 50 نفر از این افراد تحت حمایت بهزیستی قرار داشته و بقیه افراد به علت نبود منابع کافی همچنان از بهره مندی حق پرستاری برخوردار نیستند.
مدیر بهزیستی آبدانان تصریح کرد :علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه مددجویان، خدماتی از قبیل ویلچر، تخت، عصا، باطری سمعک و پوشینه در این مرکز ارائه می شود.
وی هزینه تهیه این اقلام را سنگین توصیف و عنوان کرد: در سنوات گذشته سبدهای غذایی بین مددجویان توزیع میشد که اینک به علت شرایط اقتصادی حاکم بر دولت این سبدهای غذایی دیگر توزیع نمی شود.
صبوری با اشاره به ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلولیت گفت در این شهرستان 56 خانوار داری دو معلول می باشد که برای 21 خانوار ساخت و خرید مسکن انجام و 3 واحد مسکن مهر نیز به سه خانوار از این عزیزان تقدیم شده است.
این مسئول مهمترین مشکل ساخت مسکن برای سایر معلولان را نبود زمین عنوان نمود و در پایان از بنیادهای خیریه، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی خواست نگاه و توجه ویژه ای به بهزیستی داشته تا همچنان چتر حمایتی خود گسترده تر نماید./م
بیشتر بخوانید:
2 هزار و 170 ناشنوا در ایلام تحت پوشش بهزیستی هست ند
رایگان شدن خدمات کلینیک جامع توانبخشی شهر ایلام برای عموم مردم

کد خبر 48490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد