شهریار| بازدید سرزده شبانه از مراکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب شبانه تحت نظارت بهزیستی

مسئول پیشگیری بهزیستی شهریار از سرپناه شبانه معتادان تحت نظارت به طور سرزده و شبانه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، بازدید سرزده شبانه توسط معاونت پیشگیری بهزیستی شهریار از کمپ ها ومراکز کاهش آسیب شلتر تحت نظارت این اداره در راستای نظارت دقیق به وظایف محوله این مراکز و بهبود ارائه خدمات با توجه به شرایط فصل سرد سال انجام پذیرفت.

نورالدین احمدیان ضمن بازدید و نظارت دقیق این مراکز خاطر نشان کرد: شلتر یا سرپناه شبانه مرکزی است که معتادین بی خانمان جهت استراحت شبانه به آن مراجعه می کنند و از استحمام، یک وعده غذای گرم، محل خواب و صبحانه، ارائه بسته های بهداشتی و پیگیری معالجه و درمان معتادین بیمار می باشد، بهره مند می گردند.  

وی در ادامه افزود: ظرفیت هر شلتر به صورت استاندارد ۳۰ نفر می باشد که در فصول سرد سال بدلیل برودت هوا و احتمال یخ زدن افراد کارتن خواب، پذیرش این مراکز حتی بصورت کف خواب افزایش می یابد و ساعت پذیرش در این مراکز از ساعت ۱۶ عصرتا ۱۰ صبح روز بعد است.

احمدیان در ادامه گفت:  این قبیل بازدیدهای سرزده از مراکز تحت نظارت بدون هماهنگی با مسئولان این مراکز و حتی کارشناسان ستادی و شهرستانی تداوم خواهد داشت.

وی ضمن گفت و گو با خدمت گیرندگان این مراکز مواردی از جمله نظافت، طبخ غذا، تامین مواد غذایی و مواد شوینده را از نزدیک بررسی کرد.  

رئیس اداره بهزیستی شهریار در حاشیه این بازدیدها خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی، نگاه به ساماندهی معتادان، صد درصد جمع آوری و انتقال این افرد به مراکز ماده ۱۶ نیست و معتادان به خصوص در فصل سرما می‌توانند شب‌ها به شلترها یا همان سرپناه شبانه‌ها بروند و از خدمات درمانی و یک وعده غذای گرم استفاده کنند.
 
داود فهیم راد اظهار داشت: در شهرستان شهریار، دو مرکز سرپناه شبانه فقط برای مردان دایر است چنانکه تعداد زنان بی سرپناه نیز خیلی اندک است که در صورت نیاز در مرکز کنترل و کاهش آسیب بهزیستی استان ساماندهی و نگهداری می‌شوند.

وی افزود: به طور میانگین هر شبانه روز ۳۰ معتاد کارتن خواب در مراکز سرپناه شبانه پذیرش می‌شوند که این تعداد در فصول سرد سال رو به افزایش است و این مراکز در فصول دیگر نیز فعال است اما استقبال معتادان کارتن خواب با توجه به سردی هوا در این روزها بیشتر است و برای پذیرش این افراد در مراکز یادشده نیازی به معرفی نامه و مدارک نیست.

این مسئول همچنین در ادامه از خیران و افراد دارای تمکن مالی بالا دعوت کرد در موضوع درمان و کاهش آسیب اعتیاد یاریگر بهزیستی باشند.

کد خبر 48456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد