طرح آگاهسازی کیان توسط بهزیستی اجرا می شود

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از برگزاری طرح کیان (کارمند یاری) با هدف ارائه مشاوره به کارکنان در زمینه مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در شهرستان زنجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رزاق منافی با بیان اینکه اعتیاد و مصرف مواد مخدر مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی را در جامعه به وجود می آورد که طلاق، همسرآزاری، کودک آزادی، جرایم مالی و غیره از نمونه های بارز آن است، افزود:  برنامه کارمند یاری در خصوص پیشگیری و درمان آسیبهای روانی با هدف ارتقاء سطح سلامت روان کارکنان، خانواده ها و اجتماع پیرامون آنان با هدف افزایش بهره وری سازمانی، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در محل کار و افزایش مهارتهای ارتباط موثر در کارکنان، در شهرستان زنجان اجرا می شود.

وی افزود: فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی است که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ممکن است آن‌ها را به سمت آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد سوق دهد لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد را مورد پایش قرار می‌دهیم و درصورتی‌که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند به آن‌ها مشاوره می‌دهیم.

این مسئول یاد آور شد : عناوین آموزشی طرح کیان آشنایی با کلیات اعتیاد و مفاهیم پیشگیری، معرفی مهارت های زندگی موثردر پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور، آشنایی با باورهای غلط اعتیاد، آشنایی با اصول کلی درمان اعتیاد و معرفی الگوهای درمان اعتیاد است.

منافی با اشاره به اینکه مخاطبان این برنامه در درجه نخست همه کارکنان سازمان ها هستند، خاطرنشان کرد: تاکید این برنامه بر پیشگری اولیه است و در درجه دوم مخاطبان عمده این برنامه، کارکنان متعددی هستند که می توانند درگیر مسائلی مانند اعتیاد، استرس یا افسردگی و یا حتی مشکلات شخصی مانند ازدواج و طلاق و ... باشند.

کد خبر 48428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد