قرچک| کارگاه آموزشی مقابله با ایدز برگزار شد

اداره بهزیستی شهرستان قرچک با همکاری شبکه بهداشت به مناسبت هفته مبارزه با ایدز کارگاه آموزشی H.I.V برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اردشیر بهرامی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و آگاهی بخشی به جامعه در پیشگیری از بیماری خطرناگ ایدز اظهار داشت: شاید افراد جامعه از وجود H.I.V در وجود خود بی‌خبر باشند.

وی ادامه داد: دانش این حوزه نشان می دهد که در اوایل ورود این ویروس به بدن، ممکن است افراد آلوده، علائم آنفولانزا مانند خستگی، تب، سردرد، گلودرد و درد ماهیچه‌ها و مفاصل را در دو تا چهار هفته اول تجربه کنند. سایر علائم شامل غدد لنفاوی دردناک و متورم و بثورات پوستی با برجستگی‌های کوچک صورتی یا قرمز است. اما بسیاری از افراد در این مرحله (حاد) عفونت هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و می‌توانند بدون اینکه متوجه شوند، ویروس را پخش کنند. تنها راه برای اطمینان از اینکه آیا h.i.v مثبت هستید یا خیر، انجام آزمایش است. رابطه جنسی ایمن، مطمئن‌ترین راه پیشگیری است. این ویروس از طریق هر نوع تماسی قابل انتقال نیست.

بهرامی در خصوص جلسه آموزشی با هدف افزایش آگاهی بیماران داری رفتار پرخطر که رابطه جنسی نا ایمن و تزریق مواد مخدر از طریق سرنگ و سوزن مشترک و جامعه هدف بودند، گفت:  بخشی مهمی از فعالیت های مرکز کاهش گذری ابن سینا علاوه بر آموزش مداوم انجام  تست h.i.v به شکل محرمانه است. همچنین با همکاری شبکه بهداشت شهرستان قرچک برای ۳۰ نفر از بیماران تحت درمان  تست هپاتیت و  تست ایدز انجام شد.

بهرامی در پایان از زحمات و تلاش زهرا عبدی مسئول مرکز کاهش گذری آسیب ابن سینا و کارکنان شبکه بهداشت که در اجرای این برنامه قدردانی نمود.

کد خبر 48427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد