پردیس| افزایش قیمت‌ها باعث انزوای معلولین شده است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها باعث انزوای معلولین شده است گفت: با کمک سپاه شهرستان پردیس حدود ۴۰۰ بسته سبد کالا به معلولین آسیب دیده کرونا اهدا شده که این کمک ها باعث دلگرمی بیشتر معلولین شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفضل کرمانی طی نشستی خبری که به مناسبت روز معلول برگزار شد ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه ما معلولین کمتر دیده می شوند، فارغ از اینکه از نظر توانمندی کم و کسری از افراد سالم ندارند و ما باید شرایط را برای زندگی مناسب آنها فراهم کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس، گفت: شعارها برای رسیدگی به معلولین بسیار زیاد است اما فقط در حد شعار باقی مانده و حرکتی عملی برای رسیدگی به وضعیت آنها دیده نمی شود، حتی ۳ درصد استخدامی دستگاه های دولتی که مصوب شده را مشاهده نکرده و آمار دقیقی از این استخدامی ها نیست.

وی ضمن بیان اینکه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین باید در اولویت قرار بگیرد، تاکید کرد: معلولین برای حضور در جامعه نیاز به تمهیداتی دارند، زیرا برخی معلولین از زمان شیوع در منزل مانده‌اند و باید در شهرستان پردیس برنامه ای برای معلولین گذاشته تا از خانه هایشان خارج شوند.

کرمانی با بیان اینکه اگر معلولین از منازل خارج نشوند دچار انزوا و بیماریهای پی در پی می شوند، افزود: طی بازدیدی از منزل یکی از معلولین، گفت؛ آخرین باری که از منزل خارج شدم بهار بود و امروز شنیدم که برف آمده است، این جای خجالت دارد که یک معلول دو فصل یکسال را ندیده باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس در خصوص مشکلات معلولین در پردیس، ابرار کرد: مشکلات معلولین وضعیت ویلچر و توپوگرافی خاص شهر پردیس است زیرا شیب و سرازیری ها تند این شهر به همراه نبود خودروی مناسب سازی شده برای جا به جایی آنها باعث انزوای آنها شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان پردیس برای جابه‌جایی معلول عادی خودروی مناسب سازی شده وجود ندارد چه برسد به معلول ضایعه نخاعی و فقط در مورد سنگ فرش و موزائیک بخشی از شهر برای روشندلان نشان دار شده تا تردد آنها را بدون مشکل داشته باشند.

کرمانی اضافه کرد: در حال حاضر زیر ۲۰ درصد شهرستان پردیس برای معلولین مناسب سازی شده و ادارات، بانک ها و غیره مناسب سازی نشده است و ملتمسانه از مسوولان درخواست می کنیم اگر کلنگ زنی سایت اداری پردیس انجام شد، پیمانکار مناسب سازی را رعایت کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس تصریح کرد: قیمت ویلچر از ۲ میلیون به ۲۸ میلیون رسیده و خرید آن در توان معلولین نیست و زمانی که معلولین برای پیگیری امور اداری به ادارات برق، آب، گاز و غیره میروند با شیب بالا و عدم مناسب سازی مواجه میشوند و متاسفانه صدایشان به هیچ کجا نمی رسد.

وی افزود: باید بدانیم بسیاری از معلولین مادرزاد معلول نیستند و بر اثر حوادث دچار معلولیت و ضایعه نخاعی شدند و یکی از مددجویان ۲۳ سال پیش تصادف و معلول دیگری درپردیس از ارتقاع سقوط کرده و دچار این ضایعه شده است و باید به این افراد کمک کنیم.

کرمانی با بیان اینکه هر تصمیمی که در شورای سالمندی میگیریم برای آینده خودمان است، تشریح کرد: معلولیت محدودیت نیست فقط شعار است، زیرا نبود یک خودروی مناسب سازی شده باعث عدم خروج معولین از منازشان شده است و این مورد را مطرح کردیم تا در ناوگان شهری داشته باشیم زیرا معلول ضایعه نخاعی باید درازکش و با یک ون مناسب سازی شده تردد کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس ادامه داد:  فیزیوتراپی در منزل معلولین جلسه ای ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان شده اگر معلولین را با آمبولانس به مراکز درمانی ببرند هزینه‌ای بیشتر دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: با این اتفاقات و افزایش قیمت ها اتفاقی که رخ می دهد این است که معلول از درمان و خرید اقلام دارویی سر باز زده و بیماریش بدتر و دچار انزوا می شوند.

کرمانی تصریح کرد: وسایل کمک درمانی و دارویی بسیار گران شده است به صورتی که یک پماد معمولی ۲۰ هزار تومانی به  ۲۰۰ هزار تومان رسیده و بسیاری توان خرید این اقلام را ندارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس افزود: درحال حاضر یک هزار و ۴۰۳ پرونده معلولیت در بهزیستی پردیس تشکیل شده که ۹۵ پرونده معلولیت بینایی، معلولیت شنوایی ۱۸۵ نفر، معلولین ذهنی ۴۵۸ نفر، جسمی حرکتی ۴۸۶ نفر، اعصاب و روان ۸۹، ضایعه نخاعی ۴۰ نفر و ۵۰ پرونده نیز به بیماران ام اس اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تعداد پرونده بسته به مراجعه افراد است اما آمار معلولین پردیس بسیار بیشتر از این تعداد است و بسیاری از معلولین حتی نمی دانند پردیس بهزیستی دارد و با توجه به رشد روز افزون جمعیت در پردیس نمی توانیم آمار به روز داشته باشیم.

کرمانی با بیان اینکه با توجه به جمعیت امروز پردیس و بارگذاری جمعیت آینده تعداد معلولین این اداره ۳ یا ۴ برابر می شود، گفت: از یک هزار و ۴۰۳ پرونده تشکیل شده ۴۲۸ نفر مستمری بگیر هستند و ما با تهیه ویلچر، تشک، عصا و غیره سعی می کنیم به معلولین کمک کنیم فارغ از اینکه تجهیزات دولتی کمتر و بیشتر کمک های نقدی پرداخت می کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس اذعان کرد: در پردیس خیرین خوبی داریم که با کمک آنها اقدام به توزیع لوازم تحریر، ۱۰۰ عدد کاپشن، گوشت گرم و بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در بحث درمانی به معلولین کمک شده است.

وی ابراز کرد: با کمک سپاه شهرستان پردیس حدود ۴۰۰ بسته سبد کالا به معلولین آسیب دیده کرونا اهدا شده که این کمک ها باعث دلگرمی بیشتر معلولین شده است.

کد خبر 48425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد