پیشوا| برگزاری اولین نشست کنترل و کاهش خشونت خانگی

اولین نشست تخصصی کنترل و کاهش خشونت خانگی به همت مرکز اورژانس اجتماعی  بهزیستی پیشوا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این نشست با حضور فرماندار، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولین و کارشناسان شهرستان با سخنرانی اردشیر بهرامی جامعه شناس و مولف کتاب فرهنگ، توسعه و خودکشی در غرب ایران و آسیه ملک دار روان شناس بالینی در سالن اجتماعات فرمانداری پیشوا برگزار شد.

 فرماندار شهرستان پیشوا در این ابتدای این نشست با تأکید بر لزوم آموزش و ترویج سبک زندگی سالم و اسلامی، بیان داشت: این نوع دوره های آموزشی باید مداومت داشته باشند.

 اردشیر بهرامی بر تحلیل های جامعه شناختی و ارتباط خشونت خانگی با سایر آسیب های دیگر پرداخت و گفت: مسئله اجتماعی یک تعریف ساده دارد، اینکه این مسله زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر خود قرار میدهد و سیاست مداران و مدیران خواهان تغییر آن می باشند.

بهرامی ادامه داد: بسیاری از خشونت ها که علیه زنان اتفاق می افتد، متوجه مردان هم هست و هم قربانی و هم آزارگر در این فرایند نقش دارند.

آسیه ملک دار سخنران دیگر این نشست، اذعان داشت: بر اساس آمار سازمان ملل از هر سه زن یک تن در جهان در طول زندگی به نحوی مورد خشونت فیزیکی و جنسی قرار می گیرد و به همین خاطر سازمان ملل ۲۵ نوامبر را به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان نامگذاری کرده است تا عزمی همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان ایجاد شود.

ملک دار افزود: در مورد خشونت و یا سایر آسیب ها باید به دنبال علت ها باشیم و نه یک علت به تنهایی. چرا که عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی، روانی و اقتصادی می توانند منجر به خشونت علیه زنان شود؛ اما متاسفانه خشونت علیه زنان و دختران از موضوعات پنهان و نادیده گرفته شده در سطح جهانی است.

وی ادامه داد: این خشونت ها معمولا به دلیل ترس از فرد آزارگر و یا مورد قضاوت قرار گرفتن توسط جامعه گزارش نمی شوند.

گفتنی است؛ در پایان نشست شرکت کنندگان سوالاتی را در این خصوص مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت نمودند.

کد خبر 48423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد