هیچ پروژه عمومی در زنجان بدون مناسب سازی افتتاح نخواهد شد

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ پروژه عمومی در استان بدون در نظر گرفتن موضوع مهم مناسب سازی افتتاح نخواهد شد، گفت: برخی ساختمانها باوجود مبلمان زییا برای جامعه معلولان مناسب سازی نشده که این موضوع نیازمند توجه جدی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ پروژه عمومی در استان بدون در نظر گرفتن موضوع مهم مناسب سازی افتتاح نخواهد شد، گفت: برخی ساختمانها باوجود مبلمان زییا برای جامعه معلولان مناسب سازی نشده که این موضوع نیازمند توجه جدی است.

محسن افشارچی روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با اشاره به اینکه انجام برخی اقدامات عمرانی نیازمند تامین اعتبارات لازم است، افزود: به این مهم باید توجه داشت که هزینه های مربوط به مناسب سازی در مقایسه با دیگر هزینه های هر پروژه ای بسیار کمتر است.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار اقداماتی از قبیل تشکیل کمیته و جلسات متعدد نیاز نیست، اظهار داشت: مهمترین مساله این است که مناسب سازی و اقدامات مربوطه به آن را می توان سرعت بیشتری داد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه های عمرانی موضوع مناسب سازی به دقت مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: این مساله مهم و نکاتی از قبیل ایجاد رمپ و دیگر اقدامات جهت تسهیل دسترسی ها مد نظر قرار خواهد گرفت و متولیان امر این مهم را باید در برنامه های کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مسایل مربوط به مناسب سازی قابل رفع است و این مهم باید از سوی مدیرکل بهزیستی استان نیز مورد توجه باشد، اظهار داشت: این مهم حداقل کاری است که می توان برای جامعه معلولین انجام داد در حالی که این قشر با مشکلاتی از قبیل اشتغال و غیره مواجه هستند.

افشارچی بااشاره به کمبود وقت، ابراز امیدواری کرد، در مناسبت های آینده زمان بیشتری برای دیدار با جامعه معلولان اختصاص یابد تا مشکلات و مسائل از سوی آنان بازگو و بررسی شود.

وی اظهار داشت: طی روزهای گذشته با چهار تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد ملاقات و در خواست های آنان نیز دریافت شد و در سفر رییس جمهوری به این استان اعتباری برای ساختمان توانبخشی تخصیص یافت که امیدواریم تا انتهای سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات دیگری نظیر بهینه سازی ست های ورزشی برای معلولان نیز باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: تمام مواردی که در این حوزه  می تواند رخ دهد و این اقدامات موجبات رضایت معلولان را فراهم کند، بررسی و در حد امکان عملیاتی می شود.

کد خبر 48413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد