معلولان زنجانی از وضعیت مناسب سازی رضایت کامل ندارند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با وجود اینکه طی سالهای گذشته جلسات و کارهای ارزنده ای در خصوص مناسب سازی انجام شده است، معلولان از وضعیت مناسب سازی ها رضایت کامل ندارند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، محمد محمدی روز شنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان افزود: بر اساس ماده ۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی به موضوع مناسب سازی توجه کنند.

وی اضافه کرد: این سازمان ها و نهادها باید طوری عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود و این اقدامات را در چارچوب بودجه مصوب سالانه خود عملیاتی کنند.

این مسوول ادامه داد: طبق ماده سه نیز سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور معلولان و سالمندان، به منظور نظارت و هماهنگی جهت مناسب سازی همچنین نظارت بر اجرای ماده ۲ این قانون، جلسات ستاد مناسب سازی کشور را به ریاست وزیر کشور و دبیری رییس سازمان بهزیستی و در استان ها نیز پیشرفت مناسب سازی در اماکن عمومی و محیط های شهری را مورد توجه قرار می دهند.

محمدی افزود: متاسفانه با وجود ابلاغ ضوابط و تکلیف قانون، هنوز ساختمان هایی ساخته و بهره برداری می شوند که ضوابط مناسب سازی در آنها رعایت نشده است و تمامی ارگان ها و دستگاههای دولتی و همچنین اصناف در اجرای پروژه های جدید ملزم به رعایت ضوابط هستند.

وی اظهار داشت: شهرداری ها هم باید این مهم را در زمان صدور پایان کار رصد  و از بهره برداری ساختمان های عمومی بدون رعایت ضوابط مناسب سازی جلوگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از سال ۹۳ تغییر در روند مناسب سازی شکل گرفته است، ادامه داد: در سال ۹۵ برای مناسب سازی در دستگاه های اجرایی اعتباراتی در نظر گرفته شد.

سرپرست معاونت عمرانی شهرداری زنجان نیز با اشاره به اعتبارات شهرداری برای مناسب سازی مبلمان شهری، ادامه داد: در مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب سازی مبلمان شهری در نظر گرفته شده است.

انصاری با بیان اینکه در شهرداری منطقه یک برای مناسب سازی مبلمان شهری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است افزود: تا کنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات محقق شده است.

وی اضافه کرد: برای منطقه ۲ زنجان نیز جهت اجرای عملیات مناسب سازی یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون نیز ۷۴۲ میلیون تومان آن محقق شده است.

این مسوول، با بیان اینکه برای شهرداری های منطقه سه و چهار، یک میلیارد تومان اعتبار جهت مناسب سازی مبلمان شهری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای شهرداری منطقه سه ۸۴۴ میلیون تومان و شهرداری منطقه چهار ۸۲۴ میلیون تومان اعتبار برای مناسب سازی مبلمان شهری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 48412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد