سیزدهمین خانه کوچک حمایتی استان تهران در ورامین افتتاح شد

 سیزدهمین خانه کوچک حمایتی استان تهران ویژه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست روز یکشنبه با حضور معاون توانبخشی استان تهران، سرپرست فرمانداری و دیگر مسوولان شهرستان ورامین افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرکز خانه های کوچک حامیان فرزندان مهر ورامین ویژه نگهداری از کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال است.

سرپرست فرمانداری ورامین در این مراسم گفت: نگاه و توجه به معلولین نباید فقط به هفته و روز معلولان محدود شود و این بخش از جامعه به حمایت همه جانبه مردم و مسوولان برای ورود عادی به جامعه نیاز دارند.

مجید درویشی افزود: مهمترین نیاز معلولان، حضور در جامعه است که این مهم در سایه پذیرش ظرفیت‌های آنان از سوی مردم و مسوولان و نیز فراهم کردن شرایط جامعه برای حضور آنان میسر می‌شود.

وی گفت: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین تلاش دارم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، بهترین خدمات به مراکزی که به معلولین و ایتام خدمت‌رسانی می‌کنند ارائه شود.

✔️ ۴ هزار و ۵۵۰ معلول زیر نظر بهزیستی ورامین هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز گفت: در حال حاضر بیش از بر ۴ هزار ۵۵۰ معلول شناسایی شده و دارای پرونده، از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند که از این تعداد، بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می نمایند.

اعظم هراتی افزود: آمار معلولین شهرستان ورامین مربوط به آخرین سرشماری است و تعداد معلولان بیشتر از افراد دارای پرونده است که شناسایی آنان به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

✔️ سازمان بهزیستی استان تهران با توجه به رویکرد فعالیت خانواده محوری و کوچک‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین، خانه‌های کوچک و حمایتی و گروهی را برای معلولان ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن و سالمندان ایجاد کرده تا خدمات بهینه‌ به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه‌هایی مشابه منازل عادی ارائه شود.

کد خبر 48402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد