ورامین| دستگاه های اجرایی سهم خود را در احقاق حقوق معلولان ادا کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین اظهار داشت:  ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان را معلولان تشکیل می دهند که در همین راستا ۴۵۵۰ معلول در ورامین زندگی می کنند و از خدمات مستقیم و غیر مستقیم اداره بهزیستی بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ماهنامه مردادماه، اعظم هراتی در ادامه خاطرنشان کرد: در اداره بهزیستی موضوع پیشگیری بهتر از درمان را مورد توجه قرار داده اند و با غربالگری در بین نوزادان و کودکان اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی در ادامه گفت: قطعا تعداد آمار معلولان در شهرستان بالاتر از این آمار  چهار هزار و ۵۵۰ تن است؛ چرا که آخرین آمار مربوط بع سال ۱۳۹۵ است و همچنین افرادی هستند هنوز شناسایی نشده است که می طلبد در این راستا همه‌ دستگاه های اجرایی سهم خود را در احقاق حقوق معلولان ادا کنند.

هراتی افزود: از مهم ترین خواسته ها و مطالبات معلولین احقاق حقوق آن هاست که همه تلاش ما در مجموعه اداره بهزیستی بر این است.

 در ادامه این نشست خبری حسین کریمی وحید از مطالبه گران معلولان‌ که‌ خود نیز دارای معلولیت است، گفت: از خبرنگاران شهرستان ورامین تقاضا دارم نسبت به بحث مناسب سازی ها ورود جدی کنند و صدای معلولان را به گوش مسئولان برسانند چرا که هنوز بسیاری از ادارات شهرستان، خودرو و دیگر امور مناسب سازی نشده است.  

این توانخواه نابینا در ادامه اظهار داشت: در جلسه های متعدد با مسئولان شهرستان پیشنهاد مشاور جامعه معلولان به صورت افتخاری را بیان کردم که هر مسئول یک مشاور امور معلولان را به همراه داشته باشند چرا که معلولان بهتر می توانند از حقوق جامعه کوچک خود دفاع کنند و مناسب سازی ها را انجام دهند.

کد خبر 48401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد