رییس سازمان بهزیستی کشور: کاهش قیمت تجهیزات کمک توانبخشی با حمایت از تولیدات داخلی

ششمین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان و سالمندان و صنایع پزشکی وابسته، صبح امروز ۱۶ آذرماه جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از کارشناسان حوزه توانبخشی در بوستان گفتگو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم با اشاره به اینکه رویکرد این نمایشگاه آگاه سازی جامعه و توانمند سازی افراد دارای معلولیت است تا بتوانند حضور فعالانه و مشارکت حداکثری خود را در جامعه داشته باشندگفت: رویکرد دیگر حمایت از تولید کنندگان داخلی است و تولیدکنندگان مقتدر و تولیدات بسیار خوبی در حوزه محصولات کمک توانبخشی در کشور صورت می گیرد.

وی افزود: بهزیستی نیز به عنوان یک سازمان حمایتی تخصصی در حوزه توانبخشی این نمایشگاه را حمایت کرده است. و سایر دستگاه های دولتی و مشارکت بخش خصوصی بسیار موثر بوده و باید حمایت کنیم‌ و در خصوص تأمین وسایل کمک توانبخشی که یکی از امورات اجتناب ناپذیر زندگی این بزرگواران است، بتوانیم در سال آینده خدمات خوبی را داشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: نگاه ما این است که این تولیدات به صورت بومی در اختیار مردم قرار گیرد و کیفیت بهتری داشته باشد و این عزیزان بتوانند فعالیت های روزانه زندگی خود را انجام دهند.

وی در خصوص هزینه های بالای تجهیزات توانبخشی گفت: بخشی از لوازم توانبخشی وارداتی است و بخشی هم در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد در کشور تولید می شود و اگر از همین ظرفیت استفاده کنیم و حمایت کنیم، قطعا هزینه ها کمتر از قیمت کالاهای وارداتی تمام می شود و کیفیت ها هم با برندهای خارجی برابری می کند.

قادری افزود: برنامه ما این است که در اقصی نقاط کشور هر کسی که تحت پوشش بهزیستی هست بتواند از حداقل های وسایل کمک توانبخشی بهره مند شود.یکی از مسایل اجتناب ناپذیر برای تردد روزانه و مشارکت این افراد در اجتماع «ویلچر» هست که این ویلچر را اگر کسی مراجعه کرده باشد به بهزیستی و درخواست تأمین را داشته باشد و امکان پرداخت هزینه نداشته باشد به صورت رایگان در اختیارش قرار می گیرد، همانگونه که تا به حال به این شکل عمل شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بودجه ای در تأمین هزینه های وسایل کمک توانبخشی داریم که ویلچر هم جزیی از آن است و ۱۲۲ میلیارد در طول سال برای وسایل کمک توانبخشی در صنوف مختلف در حوزه های بینایی،ناشنوایی، معلولیت جسمی-حرکتی و... داریم، اما با توجه به اینکه ویلچرها مدل ها و کیفیت های مختلفی دارند و تنوع بالا هست و توان سازمان بهزیستی هم بر اساس بودجه موجود، محدود است اما  تلاش می کنیم طوری ظرفیت سازی شود که همه افراد دارای معلولیت بتوانند از حداقل ها بهره مند شوند.

کد خبر 48367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =