اصفهان | اخبار ادارات بهزیستی استان در هفته جهانی معلولین

خلاصه‌ای از اخبار مربوط به فعالیت های ادارات بهزیستی شهرستان های استان اصفهان در هفته جهانی افراد دارای معلولیت

شاهین شهر| برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین 

به مناسبت روز جهانی معلولین ، مراسم جشنی با حضور معاون فرماندار ،اعضای شورای شهر شهرستان شاهین شهر و میمه  ، معلولین و خانواده های آنها در شاهین شهر برگزار شد.

به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین‌شهر و به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت معلولان مراسم جشنی در تالار شیخ‌بهایی شاهین‌شهر برگزار شد . 

در این مراسم گروه های مختلف هنری ، با اجرای موسیقی، تئاتر، سرود و دیگر برنامه‌های شاد و مفرح، خاطره خوبی برای حاضرین رقم زدند.

همچنین از نازنین قریشی نژاد ورزشکار معلول شاهین شهر که به تازگی موفق به کسب عنوان قهرمانی رشته دو و میدانی در مسابقات پاراآسیایی جوانان بحرین شده بود با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد .

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار و هنرهای دستی هنرمندان معلول شهرستان جهت بازدید علاقه‌مندان برگزار شد.

*****

لنجان| دیدار رئیس  بهزیستی و جمعی از افراد دارای معلولیت با فرماندار 

به مناسبت  گرامیداشت هفته افراد داری معلولیت،  رئیس و کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان لنجان و جمعی از افراد دارای معلولیت ،  با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو  کردند.

در این دیدار محمدحسین صادقی رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان ، ضمن گرامیداشت  فرارسیدن  هفته ملی افراد داری معلولیت، از نگاه ویژه فرماندار نسبت به جامعه هدف بهزیستی تقدیر و تشکر بعمل آورد.

 در ادامه افراد دارای معلولیت حاضر در جلسه  خواسته‌های بحق  خود در جامعه، از جمله عدم مناسب سازی صحیح  اماکن عمومی و عدم رعایت سه درصد سهمیه اشتغال را عنوان کردند و خواستار رفع موانع پیش رو شدند.  

*****

اردستان | بازدید از طرح های موفق اشتغال

رییس اداره بهزیستی شهرستان اردستان از چند طرح موفق اشتغال ویژه معلولین بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اردستان، در هفته ملی افراد دارای معلولیت رییس و کارشناس اشتغال بهزیستی شهرستان از چند طرح موفق اشتغال  ویژه معلولین بازدید و با اهداء هدیه از این عزیزان تقدیر بعمل آمد.

مطلب زاده در حاشیه این دیدار گفت: در سال جاری به ۵۱ نفر از مددجویان تحت حمایت وام اشتغال ۵۰ میلیون  تا ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است .

به گزارش روابط عمومی همچنین در این روز، از مرکز سالمندان کشاورز زواره بازدید و ضمن تبریک این هفته از زحمات هئیت مدیره ، مسئول فنی و کارکنان مرکز تقدیر بعمل آمد.

*****

خوروبیابانک |توزیع وسایل کمک توانبخشی بین معلولان و سالمندان شهرستان 

همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، بیش از ۹ وسیله کمک توانبخشی به صورت رایگان بین مددجویان دارای معلولیت شهرستان خوروبیابانک توزیع شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خوروبیابانک با بیان اینکه توزیع وسایل کمک توانبخشی بین معلولان بر اساس دستورالعمل سازمان و شدت معلولیت مددجویان انجام می شود.

علی اصغر فیروزی افزود:  وسایل کمک توانبخشی از جمله نیاز های اولیه افراد دارای معلولیت جهت دستیابی به حداکثر سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه‌ای و اجتماعی و بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی می‌باشد و واحد امور  توانبخشی این اداره با همکاری معاونت امورتوانبخشی استان اقدام به تامین وسایل مورد نیاز از جمله ویلچر ارتوپدی، ویلچر cp، ویلچر حمام، تشکچه ویلچر وعصا جهت استفاده ۹ نفراز عزیزان دارای معلولیت به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال نموده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خوروبیابانک پرداخت حق پرستاری ومددکاری برای افراد دارای معلولیت شدید وخیلی شدید به خانواده‌هایی که فرزند وسالمند خود رادر منزل نگهداری می‌کنند، پرداخت حق پرستاری به افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی، پرداخت کمک هزینه موردی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی جهت افراد دارای معلولیت، خدمات مددکاری و مشاوره به افراددارای معلولیت، تشکیل کارگاههای توانمندسازی ویژه کودکان دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی، گفتاری، اصلاح حرکتی وکاردرمانی را از جمله اقدامات این اداره در حوزه معلولان بیان نمود.

*****

دهاقان| پویش گرمای امید به منظور تامین بخاری برای توانخواهان شهرستان دهاقان به پایان رسید

سیدعلی موسوی رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهاقان گفت:پویش گرمای امید برای تامین وسایل گرمایشی توانخواهان این اداره همزمان با هفته گرامیداشت معلولین بعد از گذشت یک ماه به پایان رسید.

در این پویش به کمک همکاران و خیرین محترم، ۱۸دستگاه بخاری به مبلغ ۳۴۰  میلیون ریال خریداری شد و در هفته بزرگداشت معلولین به ۱۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی  تحویل داده شد.

*****

نجف‌آباد | تقدیر از قهرمان مسابقات جهانی تکواندو

رئیس اداره بهزیستی و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، از قهرمان مسابقات جهانی تکواندو و کارمندان دارای معلولیت شاغل در فرمانداری تقدیر کرده و از انجمن خیریه معلولین این شهرستان نیز بازدید کردند.

علیرضا قناعت کار رئیس اداره بهزیستی نجف آباد در هفته گرامیداشت معلولین، با حضور در فرمانداری، به اتفاق راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد و محمد امین موحد رئیس اداره ورزش و جوانان این شهر از شاهین ایسوند قهرمان مسابقات جهانی تکواندو در رشته پومسه تیمی تجلیل کردند.

راعی در این دیدار ضمن تبریک کسب مقام قهرمانی توانخواه پرتلاش این شهر، همت و تلاش معلولین را در راستای رسیدن به اهداف خود ستودنی دانست.

قناعت کار در ادامه نیز ضمن تبریک کسب مقام قهرمانی، علاوه بر تلاش و کوشش فرد توانخواه، خانواده و محیط حمایتگر را از عوامل اصلی موفقیت معلولین دانست.

گفتنی است در ادامه ی این دیدار، با اهدای لوح تقدیر و گل، از تلاش و همت کارمندان دارای معلولیت شاغل در آن اداره تجلیل شد.

در حاشیه این دیدار، قناعت کار به اتفاق راعی از انجمن خیریه معلولین شهرستان نجف آباد نیز بازدید و در ادامه ضمن ملاقات با توانخواهان حاضر در مرکز، از نزدیک به گفتگو با آنها پرداختند.

*****

دهاقان| بازدید از منازل توانخواهان در هفته گرامیداشت معلولین

در راستای گرامیداشت هفته معلولین و با هدف بررسی دقیق‌تر توانخواهانی که از شرایط ویژه‌ای برخوردار هستند، سیدعلی موسوی رئیس اداره بهزیستی به همراه مددکاران از منزل خانواده‌های افراد دارای معلولیت بازدید و درخواست های ضروری آنها رابرطرف کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان دهاقان، رئیس اداره با بیان خبر بالا و تاکید بر اهمیت بازدیدهای منزل بصورت مستمر توسط مسئولین و مددکاران گفت: از زمان شروع به فعالیت مراکز مثبت زندگی بازدیدهای منزل بصورت مداوم درحال انجام است.
 موسوی در ادامه افزود: هفته گرامیداشت معلولین فرصت بسیار خوبی است تا از زحمات خانواده‌های که دارای فرد معلول هستند بصورت ویژه تقدیر شود زیرا این افراد با مشکلات بسیاری روبرو بوده و سختی های زیادی را متحمل می‌شوند.

موسوی در ادامه افزود: مسائل اصلی معلولان، مشکلات معیشتی، اشتغال، درمان، مسکن و مواردی از جمله حقوق مدنی آنهاست که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

*****

خوانسار|بهره برداری از یک باب مسکن تک معلول روستایی 

همزمان با هفته جهانی معلولین و با حضور  موحدی رئیس بهزیستی؛ اسکندری، معاون و عمادی کارشناس مسکن؛ یک باب واحد مسکونی تک معلول روستایی با همت خیرین و مشارکت خانواده و اداره بهزیستی به بهره برداری رسید.

موحدی رئیس بهزیستی موضوع مسکن مددجویی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و پیگیری خانه‌دار شدن مددجویان را از موضوعات مهم حوزه کاری اداره بهزیستی شهرستان دانست.

وی همچنین توانمندسازی مددجویان و ایجاد حداقل‌های زندگی همراه با آرامش را از حقوق اصلی مددجویان سازمان بهزیستی برشمرد.

*****

اردستان | راه اندازی واحد صنعتی توسط معلول اردستانی

با حضور نماینده، فرماندار  و معاونین و بخشدار مرکزی کارخانه مهلا گستر سپاهان نهوج افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اردستان، همزمان با هفته افراد دارای معلولیت و به مناسبت روز جهانی معلولین کارخانه مهلا گستر سپاهان نهوج که توسط یکی از معلولین شهرستان اردستان در روستای نهوج راه اندازی شده بود با حضور نماینده شهرستان، فرماندار و معاونین و بخشداری مرکزی شهرستان افتتاح شد.

فرماندار اردستان در مراسم افتتاح شرکت مهلا گستر سپاهان نهوج گفت: شرکت مهلا گستر در روستای نهوج توسط یک فرد معلول و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت از سرزمین مادری به بهره برداری رسیده است.

حمید رضا تاملی با بیان اینکه این واحد با موضوع تولید لوازم بهداشتی و شوینده فعالیت می‌کند، گفت : با بهره برداری از فازهای بعدی این شرکت تعداد ۱۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول کار می‌شوند که می تواند زمینه ساز مهاجرت معکوس به این روستا را فراهم سازد.   

*****

خوانسار|جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر و اماکن برگزار شد

همزمان با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر به ریاست دهاقین، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان خوانسار درمحل فرمانداری برگزار شد.

 معاون فرماندار با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان شهرستان، گفت لزوم توجه بیشتر به مناسب سازی فضای شهری و همچنین اهمیت پیشگیری از آسیب به علت رعایت نکردن اصول مناسب سازی در فضای شهری از موارد مهمی است که همت بیشتر اعضاء جهت تحقق این مهم و توجه بیشتر به جامعه هدف را می‌طلبد.

موحدی؛ ریاست اداره بهزیستی شهرستان ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل، گزارشی از بازدیدهای به عمل آمده در ۳ ماهه گذشته از فضای شهری و ادارات ارائه داد و بر همت و توجه بیشتر شهرداری برای داشتن شهری بدون مانع تاکید کرد.

*****

شهرضا | توانمندسازی، مناسب سازی و فرهنگ سازی سه ضلع اساسی جامعه امن برای معلولان

در مراسم تجلیل از معلولین موفق مرکز مثبت زندگی کد  ۵۴۳۷ به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین با حضور  مسئولان شهرستان و پنج نفر از معلولین موفق برگزار شد.

در این مراسم سیدامیر جعفری، فرماندار، طی سخنانی اظهار داشت: معلولیت محدودیت نیست، تلاش مسئولان برای فراهم آوردن بستر مناسب جهت حضور فعالانه معلولان در جامعه می تواند زمینه ساز بهره گیری از استعدادهای این قشر در پیشبرد اهداف جامعه باشد.

سید علی موسوی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان، نیز با تأکید بر توانایی های معلولان در زمینه های مختلف، بر لزوم تقویت خودباوری در این قشر از جامعه تأکید کرد و مطالبه گری از مسئولان شهرستان را حق واجب این عزیزان برشمرد.

در ادامه حبیب قاسمی، شهردار شهرستان نیز از تخصیص مبلغی بالغ بر سی میلیارد ریال در سال جاری جهت مناسب سازی ویژه معلولین خبر داد و از ورود ۵ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در اسرع وقت به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

*****

خوانسار | برگزاری اردوی جهادی در روستای ارجنک

اردوی جهادی خدمت‌رسانی برای ارائه خدمت به جامعه هدف در روستای ارجنک شهرستان خوانسار با حضور سرپرست، معاونت و کارشناس مسکن؛ برگزار شد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خوانسار در حاشیه این اردو اظهار داشت: این اردو همانند اردوهای جهادی قبل با هدف ارائه خدمات لازم  به مددجویان و معلولین بهزیستی و گروه‌های هدف با محوریت اختصاص سبد کالا و بررسی وضعیت معیشت و مسکن مددجویان انجام شد.

*****

اردستان | برگزاری جشن روز جهانی معلولین

همزمان با آخرین روز از هفته ملی افراد دارای معلولیت و روز جهانی معلولین از مددجویان مرکز توانبخشی شبانه روزی  معلولین ذهنی  نغمه های زندگی تقدیر به عمل آمد.

برگزاری جشن روز جهانی معلولین همزمان با آخرین روز از هفته افراد دارای معلولیت در مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولین ذهنی نغمه های زندگی با حضور رئیس و کارشناسان توانبخشی اداره بهزیستی و اعضاء هیئت مدیره انجام و از زحمات پرسنل و مددجویان با اهداء هدایایی تقدیر شد. همچنین از نمایشگاه صنایع دستی این عزیزان بازدید به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت این هفته  و در راستای طرح پویش گرمای امید تعداد ۱۵ عدد بخاری گازی اهدایی خیرین عزیز شهرستان به مددجویان تحت حمایت اداره بهزیستی اهدا شد .

*****

خوروبیابانک | برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی معلولان خوروبیابانک

همزمان با آخرین روز از هفته گرامیداشت معلولان اداره بهزیستی شهرستان خورو بیابانک با همکاری اداره ورزش وجوانان ومرکز مثبت زندگی این شهرستان اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی ویژه معلولان در سالن ورزشی شهید سید احمد موسوی این شهرستان نمود.

علی اصغر فیروزی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خوروبیابانک هدف از برگزاری این جشنواره ورزشی را اهتمام در گسترش وارتقاء فعالیتهای ورزشی وایجاد روحیه نشاط اجتماعی در بین افراد دارای معلولیت شهرستان بیان نمود.

در این جشنواره ورزشی افراد دارای معلولیت در رشته های طناب زنی، چرخش توپ دور کمر ویژه معلولین نابینا وکم بینا، روپایی، پرتاب توپ بوچیا، پرتاپ توپ والیبال ویژه معلولین کم توان ذهنی ودراز ونشست در محیطی صمیمی با همدیگر رقابت نمودند و در پایان به رسم یادبود هدایایی به این عزیزان اهداء گردید.

*****

اولین اردوی جهادی شهرستان آران وبیدگل در روستای قاسم آباد

اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل همزمان با هفته ملی افراد دارای معلولیت اردوی جهادی در این روستا برگزار کرد.

حیدر ایمانیان گفت:  اردوهای جهادی با هدف ساماندهی، رفع فقر وگسترش وتوسعه خدمات بهزیستی در یک محله به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی ومناطق کم برخوردار، کلید خورد  تا با نگاه و نگرش مشارکتی  مردم محله در تعیین سرنوشت محله خود دخیل شوند و مشکلات و نیازهای افراد در محلات بهتر رفع شود.

بازدید از منزل مددجویان، تخصیص سبد کالا، آموزش های مرتبط با حوزه پیشگیری و پیگیری مشکلات خانوارهای تحت پوشش از اقدامات انجام گرفته در این اردوی جهادی بود.

*****

برنامه های اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان به مناسبت  هفته معلولین

به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برنامه های متنوعی برای پاسداشت این هفته ازجمله ارسال پیام تبریک و کلیپ های مرتبط با این هفته در فضای مجازی و خبرگزاریها، نشست خبری، اردوی جهادی، بازدید از طرحهای موفق اشتغال حوزه توانبخشی، دیدار با جمعی از معلولین و خانواده های آنها با حضور درمنزل معلولین، برگزاری مراسمات و جشنهای مختلف توسط اداره و مراکز تحت نظارت، بازدید مسئولین از مراکز تحت نظارت، برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولین و تجلیل و تقدیر از معلولین موفق و کارآفرین پیش بینی و اجرا گردید.

*****

خوانسار | بهره برداری از یک باب مسکن تک معلول روستایی در خوانسار

همزمان با هفته جهانی معلولین یک باب واحد مسکونی تک معلول روستایی با همت خیرین و مشارکت خانواده و اداره بهزیستی به بهره برداری رسید.

موحدی سرپرست اداره بهزیستی خوانسار موضوع مسکن مددجویی را از اولویتهای سازمان بهزیستی برشمرد و پیگیری خانه دار شدن مددجویان را از موضوعات مهم حوزه کاری اداره بهزیستی شهرستان دانست.

*****

خوانسار | جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر و اماکن برگزار شد

همزمان با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر به ریاست معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان خوانسار در فرمانداری برگزار گردید.

 معاون فرماندار با اشاره به  افزایش جمعیت سالمندان شهرستان، لزوم توجه بیشتر به حقوق آنها و لزوم  مناسب سازی فضای شهری خواستار همت بیشتر اعضاء جهت تحقق این مهم و توجه بیشتر به جامعه هدف شد.

 سرپرست اداره بهزیستی شهرستان  هم ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل، گزارشی از بازدیدهای به عمل آمده در ۳ ماهه گذشته از فضای شهری و اداراتی که مناسب سازی را لحاظ کرده بودند ارائه داد.

این خبر در حال بروزرسانی است...

کد خبر 48362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد