تبدیل خانه‌های تجمیعی به خانه‌های مراقبتی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: سازمان بهزیستی ترتیبی را اتخاذ کرده که معلولان در تصمیم‌گیری برای برنامه‌های آینده‌شان سهیم و موثر باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سید احمد خادم در گردهمایی بزرگ روز جهانی معلولین، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در ایجاد فرصت‌های مناسب و برابر و با هدف توجه و خدمات‌رسانی بیشتر به قشر توانمند و در عین حال آسیب‌پذیر معلولان انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت‌های برابر برای نقش‌آفرینی بیشتر معلولان در جامعه، گفت: نباید از این نکته مهم غافل ماند که همه مردم حق بهره‌مندی از فرصت‌ها و خدمات ارائه شده در جامعه را دارند، البته این فرصت‌ها باید با حفظ شان و کرامت انسانی معلولان برای آنان ایجاد و ارائه شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران عنوان کرد: در این راستا و علاوه بر ارائه خدمات دولتی، اقدامات خوبی در موسسات خیریه و انتفاعی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به منظور بهبود خدمات‌رسانی به معلولان و اقشار خاص در حال انجام است.

خادم تاکید کرد: به همین منظور طی تفاهم صورت گرفته بین سازمان بهزیستی و یکی از موسسات خیریه، تاکنون کفش طبی برای ۵۰۰ نفر از معلولان تهیه و به آن‌ها عرضه شده است.

وی افزود: از سویی پس از شیوع ویروس کرونا و با کاهش ارتباطات اجتماعی، یک موسسیه خیریه ۲۹۰ دستگاه سالم‌سازی هوا را برای استفاده معلولان و خدمات توانبخشی به آنان در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این سازمان هدایت خانه‌های تجمعی به سمت خانه‌های مراقبتی و حمایتی کوچک در متن اجتماع است.

خادم ادامه داد: سازمان بهزیستی در سال جاری به دنبال افزایش مشارکت معلولان در تصمیم‌سازی برای برنامه‌های آینده آنان است، تا این افراد خود در ترسیم آینده‌شان به ایفای نقش پرداخته و سهیم باشند.

وی عنوان کرد: از این طریق می‌کوشیم شرایطی را فراهم کنیم که شاهد حضور معلولان در تصمیم‌سازی برای همه نیازهای انسانی آنان باشیم.

کد خبر 48353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد