شهریار| 10 هزار معلول درسطح شهرستان زندگی می کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار به مناسبت هفته معلولین ابراز داشت: ایجاد بستر مناسب برای زندگی بهتر معلولین درجامعه تنها وظیفه بهزیستی نیست بلکه به همت و مشارکت تمامی افراد و دستگاهای اجرایی نیازمند است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، داود فهیم راد، اظهار داشت: با دستگاههای اجرایی مانند شهرداری و فرمانداری جلسات کاری متعددی برای مناسب سازی فضای شهری جهت حضور بهتر معلولین برگزار شده است که ایجاد بل برقی باغستان نمونه از این تلاش جمعی است.

فهیم گفت: در ۱۳ منطقه شهریار مراکز مثبت زندگی با هدف دسترسی آسانتر معلولین جهت دریافت خدمات روانشناسی و مددکاری مانند امور خدماتی، بهداشتی و درمانی برای این عزیزان تاسیس شده است.

وی همچنین ادامه داد: در مراکز توانبخشی تحت بوشش بهزیستی ۱۵۰۰ نفر در بخش های مختلف اعصاب و روان، سالمندان، معلولین ذهنی و جسمی نگهداری می شوند.

وی تعداد خیرین فعال در سطح شهرستان را ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: بهزیستی با توجه به وظیفه مهمی که بر عهده دارد در انجام وظایف خود به تنهایی نمی تواند موفق باشد و این امر کمک و مشارکت همه آحاد جامعه به خصوص خیرین را می طلبد.

ریس اداره بهزیستی شهرستان شهریار کمک به آگاه سازی بیشتر مردم درباره مشکلات یک معلول و خانواده وی، برگزاری جلسات شورای توانبخشی، نصب بنر در سطح شهر، ایراد سخنرانی در نماز جمعه، بازدید از مراکز تحت بوشش بهزیستی به همراه مسئولین استانی، تجلیل از معلولین موفق و مادران آنها، تهیه جهیزیه و تجلیل از خیرین را از جمله برنامه هایی برشمرد که در این هفته انجام شده است.

کد خبر 48350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد