شهرری| مناسب‌سازی فضاهای شهری شتاب گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ری گفت: مناسب‌سازی فضاهای شهری مناطق ۲۲گانه کلانشهر تهران برای تسهیل در دسترسی و تردد معلولان شتاب و سرعت گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مصطفی زینت‌بخش در گردهمایی بزرگ روز جهانی معلولین، اظهار کرد: به استناد جزء ۳۰ قرآن کریم خداوند بارها به ما هشدار داده است از درک و مطلب ما انسان‌ها بسا چیزها فراتر وجود دارد و ما نمی‌توانیم آن‌ها را درک کنیم.

وی خودشناسی را بخشی از خداشناسی دانست و گفت: خداوند به ما ثابت کرده است که هر خلقتی حکمتی دارد، از این‌رو نباید معلولیت را محدودیت تلقی کرد چرا که این افراد اگرچه نقصان و کاستی‌هایی دارند، اما در برخی زمینه‌ها بسیار مستعد و باهوشتر از افراد عادی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ری خاطرنشان کرد: معلولان ثابت کردند اگر در یک زمینه کم‌توانند، اما در بسیاری از زمینه‌ها و حوزه‌ها افراد پرتوان و دارای نوابغ سرشاری هستند.

زینت‌بخش با تاکید بر ضرورت برآورده ساختن انتظارات و خواسته‌های معقول و به حق معلولان و اقشار آسیب‌پذیر، عنوان کرد: بر این اساس در ستاد مناسب‌سازی شهرستان ری کوشیده‌ایم کاربردی‌تر و فارغ از مباحث صورت جلسه گام در عرصه اجرا بگذاریم.

وی تصریح کرد: معتقدم اقدامات هر یک از مناطق ۲۲گانه کلانشهر تهران در حوزه مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی و خدماتی برای معلولان و اقشار خاص را باید به صورت جداگانه و البته دقیق و کارشناسانه دید و رصد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ری با ارزیابی عملکرد شهرداری منطقه ۲۰ تهران در حوزه مناسب‌سازی برای معلولان و اقشار آسیب‌پذیر، افزود: با ایجاد رقابت در حوزه مناسب‌سازی در مناطق مختلف شهری پایتخت می‌توان به دنبال تحقق رشد و توسعه خدمات در این حوزه در کلانشهر تهران بود.

کد خبر 48346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد