در رسانه| ۲۵۸ نفر از معلولین استان ایلام در سطح دانشگاه ها در حال تحصیل می باشند

ضرورت رسیدگی به رفع مشکل معلولین ، سرعت بخشیدن به قانون حمایت از معلولین واجرایی شدن کامل آن از تاکیدات ریاست محترم جمهور بود لذا ضرورت در اجرایی شدن این قانون برای ارتقاء سطح کیفی زندگی این قشر ضروری است.

به گزارش سایت خبری شکرستان، در هر جامعه افرادی با نقص های مادر زادی به دنیا آمده که بعضی از این افراد تواناییهای فوق العاده در زمینه های مختلف علمی و هنری دارند و حتی می توانند از یک فرد معمولی بهتر عمل نمایند، بنابراین آموزش برای افراد معلول و ارائه خدمات بهینه برای رشد و ترقی این قشر از جامعه بسیار مهم و بدور از هر گونه سهل انگاری است.

به گزارش شکرستان بسیاری از معلولین در دانشگاه های دولتی تحصیل می نمایند و حائز رتبه در کنکور نیز شده اند وتا مقاطع عالیه به تحصیلات خود ادامه داده اند و معلولیت را محدودیت، حساب نکرده و برای ساختن زندگی زیباتر تلاش می کنند، لذا رسیدگی به مشکلات این قشر توجه و اهتمام ویژه‌ای را می طلبد.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با قانون حمایت از معلولین به خبرنگار شکرستان گفت: قانون حمایت از معلولین یکسری آیین نامه های اجرایی نیاز دارد که برای هر کدام از بندهای قانونی، دستگاههای متوالی امر باید آن بندها را اجرایی وبه زیر مجموعه خود ابلاغ نمایند .

وی در رابطه با آیین نامه مناسب سازی در حوزه اشتغال افزود : قانون استخدام ۳ درصد از معلولین طی سال جاری به بهترین نحو ممکن در آزمونهای فراگیر استخدامی ، این بند لحاظ گردید، اما بسیاری از بندهای دیگر قانون حمایت از معلولین به شکلی که مورد نظر بود اجرایی نشده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام در جواب خبرنگار شکرستان در مورد چه تعداد معلول در کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی حائز رتبه و موفقیت شدند پاسخ داد: درحال حاضر ۲۵۸ معلول از افراد دارای معلولیت در سطح دانشگاه ها در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۸ نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می باشند.
وی افزود : معلولین تحت پوشش بهزیستی که در دانشگاه های آزاد پذیرفته شوند کلیه شهریه و هزینه های آنها توسط سازمان بهزیستی تقبل و پرداخت می شود.

همتی با توجه به اهمیت تحصیل معلولین و تشویق معلولینی که در دانشگاه های دولتی تحصیل مینمایند گفت : سازمان بهزیستی یک پاداش و هدیه برای معلولان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی در نظر می گیرد که هرچند بصورت مداوم نیست اما جهت تشویق و ایجاد انگیزه به این عزیزان تقدیم می شود .

کد خبر 48333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد