در رسانه|   استخدام ۴ معلول در دستگاه‌های دولتی استان ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بهزیستی مطالبه گر است و در کنار مددجو قرار دارد و در سال‌جاری تاکنون ۴ نفر از معلولین در سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش و منابع طبیعی استخدام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت به صورت مجازی برگزار شد گفت: ۶ مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالا و زیر ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران روانی (خانم/آقا)، مرکز نگهداری سالمندان (خانم/آقا) در استان ایلام در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ی سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن، این نهاد خارج از نوبت تسهیلات مسکن را به معلولین پرداخت میکند؛ برای تک معلول ۵۰ میلیون تومان، ۷۶ میلیون تومان برای دو معلول روستایی، ۱۲۰ میلیون تومان ۲ معلول شهری کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: به دلیل محدودیت‌های اعتباری تنها ۱۵ میلیارد ریال کمک موردی داشتیم که صرف خرید کمک توانبخشی سمعک، عصا، ویلچر و… برای معلولین شد.

همتی گفت: کارفرمایان که برای افراد معلول اشتغالزایی کنند وام هایی با تسهیلات پایین اعطا می‌شود و اگر پیمانکار برای مددجو اشتغال ایجاد کند خود سازمان، بیمه سهم کارفرما را تقبل کرده و پرداخت می‌کند.

وی در خصوص قانون سه درصدی استخدام معلولین نیز بیان کرد: بهزیستی مطالبه گر است و در کنار مددجو قرار دارد و در سال‌جاری تاکنون ۴ نفر از معلولین در سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش و منابع طبیعی استخدام شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: استان ایلام در بحث مناسب سازی جزو استان‌های اول کشور است و در جلسات متعددی با شهرداری، نظام مهندسی و دستگاه‌های متولی جهت مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن عمومی و مقوله مناسب‌سازی معابر برای معلولان توجه شده است.

نگهداری از ۳۲۳ معلول در مراکز بهزیستی ایلام

حسین نورعلیوند معاون بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: مجموعاً تعداد ۳۲۳ معلوم در مراکز بهزیستی استان ایلام نگهداری می‌شوند.

وی افزود: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در این استان، ۱۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

معاون بهزیستی ایلام گفت: تنها بهزیستی متولی بهسازی معابر عمومی نیست بلکه دبیری شورای مناسب‌سازی را برعهده دارد و هر سه ماه یک‌بار جلساتی با حضور مسئولان مربوط در استانداری برگزار می‌شود و هر دستگاه موظف است مصوبات مربوط را اجرایی کند.

نورعلیوند با بیان این‌که مناسب‌سازی معابر بر عهده شهرداری‌ها است، اضافه کرد: باید شهرداری‌های سطح استان جهت تردد راحت معلولان به مناسب‌سازی معابر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 48331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد