در رسانه| ۶ مرکز نگهداری معلولین ذهنی در ایلام در حال فعالیت است

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: ۶ مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالا و زیر ۱۴ سال،مرکز نگهداری بیماران روانی و مرکز نگهداری سالمندان در استان ایلام در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلام رویداد،شامگاه دوشنبه زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام در نشست خبری مجازی به مناسبت هفته معلولان در کارگروه رسانه کرونا برگزار شد گفت:با توجه به تفاهم نامه سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن،این نهاد خارج از نوبت تسهیلات مسکن رابه معلولین پرداخت میکند،که برای خانوار تک معلول۵۰ میلیون و دومعلول روستایی ۷۶ میلیون و۱۲۰ میلیون تومان برای ۲ معلول شهری کمک بلا عوض پرداخت میشود.

همتی گفت: از سال گذشته تا کنون ۴۵۸ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است و ساخت و واگذاری این تعداد مسکن برای خانوارهایی که دارای ۲ یا چند معلول و افراد دارای معلولیتی که سرپرست خانوار هستند در اولویت بوده اند.

همتی در ادامه گفت با ذکر اینکه در حال حاضر جز حمایت های مستمری که در خصوص معلولان است در حوزه های دیگر سازمان بهزیستی کفایت این را ندارد که کمکهای دیگری به معلولان داشته باشد عنوان کرد که از افراد خیر و نیکوکار درخواست میشود که برای خدمات دهی بهتر به جامعه هدف با این اداره کل مشارکت داشته باشند.

همتی در ادامه گفت:حمایت های مالی این اداره کل در بحث زوجین به اذای هر معلول مبلغ دو میلیون تومان می باشد که به این افراد پرداخت میشود.

حسین نورعلیوند معاون بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: مجموعاً تعداد ۳۲۳ معلول در مراکز بهزیستی استان ایلام نگهداری می‌شوند.
وی افزود: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در این استان، ۱۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

کد خبر 48328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد