در رسانه| مدیر کل بهزیستی ایلام خبر داد؛ کمک ۱۵ میلیارد ریالی بهزیستی به معلولان ایلامی

مدیر کل بهزیستی ایلام از کمک ۱۵ میلیارد ریالی به معلولان ایلامی برای خرید تجهیزات خبر داد. زهرا همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: ۶ مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالا و زیر ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران روانی، مرکز نگهداری سالمندان در استان ایلام در حال فعالیت هستند. وی در خصوص

به گزارش سایت  افق ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام از کمک ۱۵ میلیارد ریالی به معلولان ایلامی برای خرید تجهیزات خبر داد.

زهرا همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: ۶ مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالا و زیر ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران روانی، مرکز نگهداری سالمندان در استان ایلام در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص تسهیلات مسکن به معلولان نیز بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن، این نهاد خارج از نوبت تسهیلات را به معلولین پرداخت می‌کند.

همتی یادآور شد: برای خانواده یک معلول ۵۰ میلیون تومان، برای دو معلول روستایی ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به بیش از پنج هزار معلول پشت نوبتی در بهزیستی ایلام اشاره و تصریح کرد: این افراد پرونده پزشکی آنها در کمیسیون پزشکی تایید شده و در سامانه ثبت شده است. مدیر کل بهزیستی در خصوص کمک غیرمستمری نیز افزود: به دلیل محدودیت‌های اعتباری تنها ۱۵ میلیارد ریال کمک موردی داشتیم که صرف خرید کمک توانبخشی سمعک، عصا، ویلچر و… برای معلولان شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه توانبخشی کمک غیرمستمری اعطا شده است، ادامه داد: در سال‌جاری ۲۵۰ میلیون تومان کمک شده است. همتی گفت: به کارفرمایان که برای افراد معلول اشتغالزایی کنند وام‌هایی با تسهیلات پایین اعطا می‌شود.

کد خبر 48326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد