۲۰ میلیارد ریال برای مسکن معلولان خوسف پرداخت شد

رضایی گفت: بهزیستی شهرستان خوسف تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت و خرید مسکن به معلولان شهرستان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

«علیرضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بهزیستی شهرستان خوسف تاکنون بیش از  20 میلیارد ریال برای ساخت و خرید مسکن به معلولان شهرستان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان خوسف با بیان اینکه در این راستا 10 واحد برای خانوارهای دارای دو عضو معلول، 14 واحد از محل مسکن محرومین و 12 واحد به صورت مسکن خودمالکی از محل این کمک های بلاعوض بهره مند شده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز یک میلیارد و 240 میلیون ریال برای سه خانوار تحت حمایت اختصاص یافته، که برابر پیشرفت عمرانی، به این خانواده ها پرداخت خواهد شد.

رضایی از وجود بیش از 480 معلول در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: از این تعداد 356 معلول از مرکز مثبت زندگی خوسف و مابقی از واحد توانبخشی اداره شهرستان خدمات دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: 140 نفر در شهرستان خوسف پشت نوبت دریافت مستمری و خدمات مستمری بگیر و کمک هزینه حق پرستاری معلولین شدید و خیلی شدید هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان خوسف تصریح کرد: حق پرستاری معلولان به همه معلولان تعلق نمی ‌گیرد بلکه تنها بخشی از معلولان که شامل معلولیت شدید و خیلی شدید هستند می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای امسال چهار عدد ویلچر به معلولان خوسف اهدا شده است، افزود: بیشترین وسیله اهدایی باطری سمعک و واکر بوده و بیشترین نیاز جامعه هدف به باطری سمعک است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با کمک 57 خیّر در بخش های مختلف اجتماعی در زمینه های درمان، تامین تجهیزات توانبخشی، مسکن، تحصیلات و کمک های موردی و سبد کالا به جامعه هدف بهزیستی؛ از ابتدای سال جاری بیش از دو میلیارد ریال مشارکت مردمی جمع آوری و اهدا شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان خوسف با اشاره به برنامه های بهزیستی شهرستان خوسف در هفته معلولان بیان کرد: برگزاری مسابقات دارت و نقاشی، برگزاری ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان، دیدار و دلجویی از دو خانواده معلولین به همراه مسئولان شهرستان و دیدار با فرماندار از برنامه های این اداره در هفته معلولان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین گردهمایی جمعی از معلولان در محل سالن استاد راشد محصل به مناسب گرامیداشت هفته معلولان با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قدردانی از برترین های ورزشی از دیگر برنامه های این هفته بود.

کد خبر 48274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد