آزمایشگاه ژنتیک در خراسان جنوبی راه اندازی شود

عرب نژاد گفت: راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک مطالبه جدی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شود چرا که راه اندازی این آزمایشگاه می تواند به کاهش نرخ معلولیت در خراسان جنوبی بسیار کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عرب نژاد» امروز (14 آذر) در رزمایش بزرگ همدلی اظهار داشت: سازمان بهزیستی جامعه عظیمی را در کشور تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 28 هزار معلول در این استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، افزود: این افراد نیازمند خاص هستند از آن نگاه که پای رفتن برای دریافت نیازهای خود از موسسات خیریه را ندارد و نیازمندی های ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه معلولان به بیش از 200 قلم کالای توانبخشی و توان پزشکی نیاز دارند، ادامه داد: بیش از یک میلیارد جهت تهیه این اقلام به بهزیستی خراسان جنوبی توسط سازمان بهزیستی کشور سالانه اختصاص می یابد که متاسفانه جوابگوی نیازهای معلولان استان نیست.

عرب نژاد بیان کرد: پوشک، شیر خشک، سمعک، تشک مواج، واکر، دست مصنوعی از مهم ترین نیازهای معلولان این استان است که به تنهایی بهزیستی با توجه به کمبود اعتبارات نمی تواند تهیه کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز 50 ویلچر و 50 بسته غذایی بین معلولان خراسان جنوبی توزیع می شود، افزود: 250 ویلچر درخواست از ستاد فرمان اجرایی امام (ره) داشتیم که یکصد ویلچر تاکنون توزیع شده است و 82 عدد ولیچر نیز تا پایان هفته توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شیب کاهش نرخ معلولیت در خراسان جنوبی تُند شده است، ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک و مشاوره در استان این شیب تندتر شود و اقدامات لازم از جمله اطلاع رسانی و طرح رصد آسیب ها برای کاهش این نرخ در استان آغاز شده است.

عرب نژاد عنوان کرد: همه مشکلات به دلیل عدم اطلاع رسانی رخ داده است و پیشگیری قدم اولیه برای کاهش نرخ معلولیت در استان است و راه اندازی این آزمایشگاه باید مطالبه جدی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باشد.

کد خبر 48273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد