در رسانه|۶ هزار نفر متقاضی دریافت خدمات بهزیستی ایلام هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: حدود ۶ هزار نفر در این استان هم اکنون در نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز دوشنبه در نشست خبری مجازی هفته معلولان در کارگروه رسانه کرونا ایلام افزود: برقراری مستمری برای این تعداد باید از طریق بهزیستی کشور و با تامین اعتبار از محل بودجه سالیانه کشور که توسط مجلس مصوب میشود انجام شود.

وی ادامه داد: تا شهریور سال ۹۸ تمامی افراد پشت نوبتی که بیش از ۱۰ هزار نفر بودند زیر پوشش خدمات مستمر بهزیستی قرار گرفتند ولی تاکنون پوشش مستمری مابقی متقاضیان میسر نبوده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه از مجموع بیش از ۴۲ هزار مددجوی زیر پوشش هم اینک بیش از ۱۷ هزار نفر دارای معلولیت بوده و از خدمات بهزیستی برخوردارند، افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی از افراد خیر و نیکوکار درخواست می شود برای خدمات دهی هرچه مطلوبتر به جامعه هدف با این اداره کل مشارکت داشته باشند.

همتی به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: این قانون در مجموع ۱۶ بند دارد که اجرای هر کدام نیازمند تامین اعتبار در بودجه سالیانه کشور است.

به گفته وی، اگرچه طی ۲ سال اخیر اعتبارهای اجرایی شدن این قانون به مرور افزایش و روند قابل رشد بوده ولی اجرایی شدن کامل آنها نیازمند اعتبارهای گسترده تر است.

واگذاری ۴۵۸ واحد مسکونی به مددجویان در سال گذشته

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۵۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان در استان احداث و تحویل داده شده ادامه داد: ساخت و واگذاری این تعداد مسکن برای خانوارهایی که دارای ۲ یا چند معلول و افراد دارای معلولیتی که سرپرست خانوار هستند، در اولویت بوده است.

به گفته همتی، ۶۰ درصد این واحدهای مسکونی به افراد دارای معلولیت واگذار شده و همچنین به صورت خاص سال گذشته  ۱۰واحد و امسال نیز ۷ واحد مربوط به خانواده های دو معلولیتی،احداث و واگذار شده است.

وی سرانه پرداختی کمک بلاعوض مسکن از سوی بهزیستی به  افراد ۲ معلول ساکن در مناطق شهری را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۲ معلول ساکن در مناطق روستایی ۷۶۰ میلیون ریال و خانوارهای دارای یک معلول را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مناسب‌ سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان یکی از ضرورت های مورد نیاز این قشر است ادامه داد: اگرچه تاکنون اقدام هایی برای مناسب‌سازی اماکن مختلف انجام‌ شده اما کافی نیست و همه ارگان ها و دستگاه ها در این زمینه باید همکاری بیشتر داشته باشند.

۸ لغایت ۱۴ آذرماه به عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است.

کد خبر 48248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد