در رسانه| ۶ مرکز نگهداری معلولین در استان فعال هستند

مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه ۶ مرکز نگهداری در استان فعال هستند ادامه داد: این مراکز در کنار خانواده معلول به معلولین خدمات ارائه می دهند

پی جور ایلام/ نشست خبری مدیر کل بهزیستی ایلام به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت با حضور حسین علیزاده معاون توانبخشی و اصحاب رسانه استان بصورت مجازی برگزار شد .

دکتر زهرا همتی با اشاره به مراکز نگهداری معلولین خاطرنشان کرد: ۶ مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالا و زیر ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران روانی (خانم/آقا)، مرکز نگهداری سالمندان (خانم/آقا) در استان ایلام در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص تسهیلات مسکن به معلولین نیز بیان کرد : با توجه به تفاهم نامه ی سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن، این نهاد خارج از نوبت تسهیلات را به معلولین پرداخت میکند

همتی یادآور شد: برای تک معلول ۵۰ میلیون تومان ، ۷۶ میلیون تومان برای دو معلول روستایی، ۱۲۰ میلیون تومان، ۲معلول شهری کمک بلاعوض پرداخت می شود .وی در ادامه به بیش از ۵ هزار پشت نوبتی اشاره کرد این افراد پرونده پزشکی آنها در کمیسیون پزشکی تایید شده و در سامانه ثبت گردیده است.

مدیر کل بهزیستی در خصوص کمک غیر مستمری نیز افزود: به دلیل محدودیت های اعتباری تنها ۱۵ میلیارد ریال کمک موردی داشتیم که صرف خرید کمک توانبخشی سمعک، عصا، ویلچر و… برای معلولین شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰۰میلیون تومان در حوزه توانبخشی کمک غیر مستمری اعطا شد ادامه داد: در سال‌جاری ۲۵۰ میلیون تومان کمک شد.

همتی گفت: کارفرمایان که برای افراد معلول اشتغالزایی کنند وام هایی با تسهیلات پایین اعطا می شود .

مدیر کل بهزیستی استان ایلام اضافه کرد: اگر پیمانکار برای مددجو اشتغال ایجاد کند خود سازمان، بیمه سهم کارفرما را تقبل کرده و پرداخت می کند.

وی در خصوص قانون سه درصدی استخدام معلولین نیز بیان کرد: بهزیستی مطالبه گر است و در کنار مددجو قرار دارد و در سال‌جاری تاکنون ۴ نفر از معلولین در سازمان هایی چون آموزش و پرورش و منابع طبیعی استخدام شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام در خصوص بحث مناسب سازی معابر و خیابان اشاره کرد و ادامه داد: استان ایلام در بحث مناسب سازی جزو استان های اول کشور است. در جلسات متعددی با شهرداری، نظام مهندسی و دستگاه های متولی جهت مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن عمومی و مقوله مناسب‌سازی معابر برای معلولان توجه شده است.

همتی افزود: رسانه ها در این مورد ورود کرده و بهزیستی را یاری برسانند. مناسب‌سازی سازمان‌ها، اماکن عمومی و…جهت تردد معلولان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و نهادهای مربوط است.

گفتنی است: در این نشست خبرنگاران با مطرح کردن سوالات در حمایت از افراد دارای معلولیت خواستار پیگیری و مشکلات مددجویان شدند.

کد خبر 48233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد