در رسانه|  معابر عمومی ایلام برای توانخواهان مناسب سازی شود

گروه استان‌ها_ مناسب سازی معابر عمومی در نقاط مختلف شهر برای تردد افراد کم توان، سالمند و معلول، یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی و مدیریت شهری محسوب می‌شود که متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ؛ معلولان مانند تمامی افراد جامعه حق دارند به راحتی در فضاهای شهری از جمله معابر و پیاده روها تردد کنند و در این رابطه با مشکل و مانعی مواجه شوند اما متاسفانه در بسیاری موارد، رعایت نکردن قوانین مناسب سازی و رفع موانع معماری در سطح شهر مشکلات بسیاری را برای افراد معلول، جانباز، سالمندان و ... ایجادکرده است، که رفع این مشکلات همکاری مسئولان را می‌طلبد.

رایزنی جهت توجه به مناسب‌سازی معابر

زهرا همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه به‌منظور ارائه خدمات توان‌بخشی به معلولان ،سالمندان، بیماران روانی و مزمن مؤسساتی جهت ویزیت در منزل در سطح استان فعال است گفت: در قبال ارائه خدمات توسط این مؤسسات از طریق سازمان بهزیستی برای آنها یارانه واریز خواهد شد و  این مؤسسات دارای کادر پزشکی کامل در بحث پزشک عمومی، گفتار درمانی، فیزیوتراپ و... هستند و بنا به نیاز و ضرورت معلول در منزل ارائه خدمات می‌نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام خاطرنشان کرد: در بحث مناسب‌سازی معابر عمومی، تلاش شده تردد را برای معلولان راحت‌تر کنیم و رایزنی‌هایی با سازمان نظام مهندسی صورت‌گرفته تا در اجرای پروژه‌ها ازجمله طرح ملی مسکن زیرساخت‌ها جهت تردد معلولان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مناسب‌سازی فضاهای اداری در چند سال اخیر که اقدام بسیار مطلوبی بوده افزود: با توجه به این‌که ریاست ستاد مناسب‌سازی برعهده‌ استاندار است، مناسب‌سازی پروژه‌ها جهت تردد معلولان باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: امید است سرعت مناسب‌سازی معابر افزایش یابد و از شهرداران محترم درخواست می‌کنیم به مناسب‌سازی فضاهای عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی ایلام خاطرنشان کرد: معلولین عزیز بزرگ‌ترین اقلیت هر شهر و استان و هر کشوری هستند

کد خبر 48224

برچسب‌ها

خدمات الکترونیک پرکاربرد