لزوم مناسب‌سازی معابر شهری تهران برای معلولان و جانبازان

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر لزوم توجه بیشتر شهرداری به مناسب سازی معابر شهری برای استفاده معلولان و جانبازان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «جعفر شربیانی» عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری ضمن تبریک روز جهانی معلولان، گفت: یکی از نیازهای معلولان که بارها به آن تاکید کرده اند، ایجاد آسانسور در ایستگاه های مترو است. این در حالیست که تعدادی از ایستگاه های مترو در شهر تهران  فاقد آسانسور بوده و همین مساله  معلولان را در استفاده از شبکه مترو دچار مشکل کرده است.

وی استفاده از علایم صوتی در معابر شهری را دومین نیاز معلولان در تهران دانست و افزود:  استفاده از چراغ راهنمایی گویا تجربه موفقی است که در دنیا انجام شده و حتی به صورت آزمایشی در برخی از تقاطع های شهر تهران نیز مورد استفاده قرار گرفته و نیاز است تا در تمامی تقاطع ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه مناسب سازی شهری از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و شهرداری تهران در این زمینه وظایفی را برعهده دارد و سرپیچی از آن جرم محسوب می شود، باید این قانون بیشتر مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 48219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =