در  رسانه | وجود ۴۷ هزار نفر دچار معلولیت در استان همدان

رکنا:معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: در استان همدان تعداد ۴۶ هزار و ۹۹۹ فرد دچار معلولیت وجود دارد.

به گزارش رکنا در همدان، سیاوش رهبر  با بیان اینکه در استان همدان تعداد ۴۶ هزار و ۹۹۹ فرد دارای معلولیت وجود دارد، عنوان کرد: ۶۴ درصد آنها را مردان و ۳۶ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۳۵۸ مجهول الهویه نیز هم اکنون در مراکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می‌شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به آغاز هفته جهانی معلولین، در تشریح برنامه‌های بهزیستی همدان به مناسب این هفته نیز مطرح کرد: در هفته جهانی معلولین، ستاد استانی گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت متشکل از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سویی یک گردهمایی با حضور گروه‌های مختلف معلولان، فرهیختگان، هنرمندان، خیرین و سایر مسئولین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان همدان برگزار خواهد شد، بیان کرد: درج پیام‌ها و شعارهای مرتبط با این هفته در شبکه استانی صداوسیما، مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان جهت تقدیر از کارکنان معلول شاغل در این دستگاه‌ها، نصب پوستر و بیلبورد در سطح شهرستان‌ها با هدف آگاهسازی جامعه پیرامون معلولیت و هفته جهانی آن، از دیگر برنامه‌ها برای این هفته است.

رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: یک همایش نیز برای روز جهانی معلولین در سطح استان همدان برگزار خواهد شد.

توان‌یابان موفق تقدیر می‌شوند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در این راستا، تشریح دیگر برنامه‌ها در این هفته، به تقدیر از برخی خانواده‌هایی که همسر و فرزند معلول خود را نگهداری می‌کنند، اشاره کرد و افزود: برآنیم تا در این هفته، از چند معلول موفق در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی وغیره تقدیر کنیم تا افراد توان‌یاب بدانند که معلولیت، عاملی برای محدودیت این افراد نبوده است.

رهبر در پایان این گفتگو، به بازدید از منازل چند خانواده پرمشکل اشاره کرد و گفت: جلساتی دیگر نیز به منظور بررسی و پیگیری هر چه مناسب‌تر مشکلات این افراد در سطح استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 48155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد