در رسانه | وظیفە شهرداری تسهیل کنندە امور معلولان است

ایسنا/کردستان شهردار سنندج با بیان اینکه ما وظیفه داریم با عملکرد مناسب در حوزه مدیریت شهری کاهنده مشکلاتی باشیم که در سطح شهر در مسیر راه برای معلولان وجود دارد گفت: امیدوارم با مشورت گرفتن از جامعه معلولین بتوانیم در راستای مناسب سازی معابر و رضایتمندی افراد معلول و سالخورده اقدامات اساسی را صورت دهیم.

سید انور رشیدی امروز (۱۱آذر) در نشستی به مناسبت روز جهانی معلولین و با حضورشهردار سنندج، اعضای شورای شهر، مدیرکل بهزیستی و تشکل های معلولین، ضمن تبریک روز جهانی معلولین اظهار کرد: چه انسان‌هایی که با داشتن معلولیت توانستند عظمت‌هایی را در جنبه‌های مختلف علمی و تکنولوژی امروز خلق کنند.

رشیدی عنوان کرد: متاسفانه تعداد زیادی از این معلولین به طور ناخواسته یا بە صورت مادرزادی یا به واسطه حوادثی که رخ داده است دچار آسیب دیدگی شده بنابراین خود آن‌ها در این معلولیت‌ها نقشی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم با عملکرد مناسب در حوزه مدیریت شهری کاهنده مشکلات باشیم که در سطح شهر در مسیر راه این قشر عزیز وجود دارد و بتوانیم تسهیل کننده امور باشیم.

رشیدی تصریح کرد: برنامه راهبردی شهرداری در حوزه های مختلف توسط اساتید دانشگاه کردستان در حال تهیه و تدوین است و باید در تدوین این برنامه و با همکاری مدیران شهری به مشکلات معلولین توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه دیدگاه اعضای شورای شهر جهت رفع مشکلات شهروندان بسیار مثبت و مناسب است و امید می رود در همین راستا با هم فکری چراغ راه حرکتی را ریل گذاری کنیم هرچند در گذشته کارهایی در این زمینه انجام شده هرچند انتقاداتی بر آن وارد است.

رشیدی همچنین خاطرنشان کرد: اولین مطالبه معلولان در حوزه مسکن بوده که با توجه به اینکه دولت جدید اقداماتی را پای کار دارد باید با همکاری معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل اداره راه و شهرسازی کاری ابتکاری را انجام دهیم و طرحی را ارائه دهیم و بتوانیم قطعه زمینی را دریافت کنیم و شهرکی را با تمام امکانات ویژه معلولان با همکاری طراحان شهری و شهرسازی با توجه به اقدام دولت جهت مسکن ملی؛ طراحی و عملیاتی کنیم.

شهردار سنندج تاکید کرد: باید مصوبات و کارهایی را که قابلیت عملیاتی و اجرایی را داشته؛ انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در مورد بعدی باید به مباحث فرهنگی توجه شود و به تولید محتوا در حوزه فرهنگی اهمیت بیشتری داده شود و خلق فکر شود زیرا این قشر دارای خلاقیت بالایی هستند.

رشیدی اضافه کرد: دبیرخانه ای در یکی از ساختمان ها جهت رسیدگی به امور معلولان به عنوان جامعه هدف تشکیل شود و کمیته بندی ها برای رسیدگی به مشکلات انجام شود.

شهردار سنندج تصریح کرد: تیم بازنگری برای پیاده راه فردوسی و پارک‌ها و دیگر پروژه های در حوزه های مختلف تشکیل و مکاتباتی با تمامی ادارات جهت مناسب سازی در حوزه های مختلف و با حمایت استاندار و حوزه عمرانی در همین قالب مناسب سازی انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه این نشست ضمن تبریک روز جهانی معلولین عنوان کرد: بیشتر اقشار جامعه از لحاظ روحی و روانی دارای دغدغه بوده و شاید به نوعی معلول باشیم.

فرزاد زارعی ضمن تاکید بر اینکه به حقوق اجتماعی معلولین باید توجه ویژه ای شود، گفت: به این دلیل افراد معلول نیاز به حمایت مضاعف دارند و باید در حوزه های مختلف مدیریت شهری بازنگری کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری زمانی موفق است که بتوانیم مناسب سازی انجام دهیم و در مبحث معلولین دغدغه ای نداشته باشیم.

زارعی خاطرنشان کرد: شهرک نیشتمان با هدف حمایت از اقشار کم درآمد با مساحت 400 هکتار 27  هزار نفر جمعیت را می تواند پوشش دهدکه باید در طراحی این شهرک خواسته افراد معلول بە خوبی دیده شود.

زارعی تاکید کرد: تمام موارد و خواسته های حوزه معلولین طی نامه ای به شورای شهر اعلام شده تا بررسی و کارشناسی شده و مصوباتی در این خصوص انجام شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در ادامه جلسه گفت: معلولیت نگاه ویژه خداوند به کسانی است که بیشتر دوستشان دارد پس در راه خدمت رسانی به این قشر از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

عزت رضایی گفت: آنچه که شایسته این قشر عزیز است را در حوزه قانون انجام دهیم تا حداقل دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: جایگاهی که معلول دارد و تاثیرگذاری آنان به عنوان قشری موثر که معلولیتی داشته که یا جنبه وراثت داشته یا بر اثر سانحه ای است باید حفظ شود.

قباد میمنت آبادی افزود: نگاه مسئولان به این قشر باید نگاهی تاثیرگذار باشد چون این افراد از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار هستند. 

وی تاکید کرد: در حوزه ورزش در فضاهای ورزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها و کتابخانه ها به معلولان خدمات ویژه و رایگان ارائه شود و سازو کاری فراهم شود تا امورات در زمان حریق و حادثه به آن‌ها آموزش داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: تحریک اذهان عمومی برای کمک به این قشر، دفاع از جامعه معلولان، مناسب سازی و خدماتی از این دست باید انجام شود و جامعه معلولین حق آسایش دارند.

سیف الله رضایی تصریح کرد: در بحث های عمرانی و مناسب سازی در سطح شهر هر کاری را انجام دهیم وظیفه است.

اسعد فریدی عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز در نهایت تصریح کرد: خروجی این جلسات باید مصوباتی باشد که اجرایی شود نه صرفا جلساتی برگزار شود و مصوبات آن عملیاتی نشود.

کد خبر 48152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد